משפט

השפעות עצירת הרפורמה: אלו התקנות החשובות שיריב לוין יקדם

שר המשפטים, יריב לוין, יקדם תקנות שיקלו באופן משמעותי על נפגעות תקיפה מינית. במסגרת התקנות, המדינה תדרוש מקורבן תקיפה מינית חוות דעת אחת בלבד במקום כמה שונות
מערכת ice |  1
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר המשפטים, יריב לוין, החליט לקדם החלטה שאותה היה אמור לקבל מזמן. לוין מקדם תקנות שיקלו על נפגעות תקיפה מינית לתבוע את התוקף שלהן בצורה אזרחית. מהלך זה מגיע על רקע השהיית חקיקת הרפורמה המשפטית והזמן הרב שנוצר ללוין ולשמחה רוטמן, יושב ראש ועדת חוקה.
לפי המצב הקיים כרגע, נפגעות העבירה צריכות לשלם המון כסף למספר חוות דעת מטעם מספר רופאים מומחים. מחיר כל חוות דעת נע בין 8,000 שקל לבין 15,000 שקל. התקנות החדשות שיובאו על ידי שר המשפטים לוין יוזילו את התהליך ותידרש חוות דעת אחת טעם המדינה. כמו כן, התוקף והנפגעת יתחלקו בעלויות חצי-חצי.
יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית מסרה ל-N12 כי: "הנפגעת תוכל להגיש תביעה מבלי להציג מראש חוות דעת, בית המשפט יממנה מומחה מטעמו, וחוות הדעת שלו תהיה מוסכמת על כל הצדדים. כדי שזה ייצא לפועל, שר המשפטים צריך להתקין תקנות שמסדירות את היישום, אבל בגלל התחלופה התכופה של ממשלות ושרים, זה עדיין לא קרה. פנינו למשרד המשפטים וביקשנו מהשר לקדם את הנושא, והוא החליט להירתם לעניין, וחתם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה ממש בסדר.למרות שהאיש סייקו.אולי יתעורר ויתאפס (ל"ת)
    ילד כאפות 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור