משפט

וולט משלמת בענק: זו הסיבה שתפרד מ-8.5 מיליון שקל

וולט מודה כי פעלה באופן המנוגד להוראות חוק התחרות והתחייבה לשלם 8.5 מיליון שקל במסגרת צו מוסכם בינה ובין הממונה על התחרות, וולט בתגובה: "הושג הסדר עם רשות התחרות, וחשוב להדגיש שהוא אינו כולל כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל"
כפיר אדר | 
וולט מסתבכת (צילום וולט, freepik, vecteezy)
וולט מפעילה פלטפורמה להזמנת מזון ממסעדות אשר מופיעות אצלה בתוך "קרוסלות" – תצוגות מתחלפות של רשימת מסעדות עם מאפיין משותף שמוגדר על ידי וולט. עד לינואר 2022 וולט הפעילה באזור תל אביב קרוסלה שנקראה "רק בוולט" - שכללה רק מסעדות ששילחו את מנותיהן באמצעות וולט בלבד. הקרוסלה הופיעה במיקום גבוה בפלטפורמה שהעניק חשיפה מוגברת לאותן מסעדות, באופן שהעלה חשש לפגיעה בתחרות.
בעקבות בדיקה שערכה רשות התחרות, הסירה וולט את קרוסלת "רק בוולט" מהפלטפורמה. היום  (חמישי) הגיעה להסכמות עם הרשות,  ההסכמות כוללות הודאה של וולט כי הפעלת הקרוסלה הייתה עלולה לפגוע בתחרות והייתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית.

בהינתן שבתקופה הרלוונטית וולט פעלה תחת רסנים תחרותיים מוגבלים והתלות של מסעדות בשירותי השילוח שלה, בשים לב לגודלה של וולט ולהיקף ההזמנות באמצעותה, הייתה גבוהה. עוד הוסכם כי וולט תשלם סך של 8.5 מיליון ש"ח לאוצר המדינה. הצו המוסכם פתוח להערות הציבור למשך 30 ימים, עד ליום 4 ביוני  2023, בטרם יוחלט אם להגישו לאישור בית הדין לתחרות. 
מוולט נמסר בתגובה: "וולט חוללה בישראל מהפכה בכל הקשור לשילוח ממסעדות. היא הנהיגה חדשנות, רמת שירות לקוחות, שילוח מיידי ונוחות הזמנה – ברמה הגבוהה ביותר, שלא היתה מוכרת בישראל עד כניסתה בסוף 2018. בעזרת הפלטפורמה הטכנולוגית הנגישה ללקוחות, שליחים ובתי עסק, הגדילה וולט באופן משמעותי מאוד את כמות המסעדות שמאפשרות הזמנת משלוחים - החל ממסעדות מקומיות וקטנות ועד למסעדות גדולות ומוכרות שלא הציעו שילוח לפני תחילת פעילותה בארץ".
עוד נמסר: "בכך תרמה וולט רבות גם לענף המסעדנות הישראלי ולהגברת התחרות בו, לטובת הצרכן וכן להגברת התנועה הכלכלית במשק. אנחנו כחברה מאמינים שתחרות עושה אותנו לחברה טובה ובריאה יותר ואנחנו בתהליך מתמיד של חדשנות ושיפור של מה שאנחנו מציעים גם למשתמשים וגם לעסקים על הפלטפורמה".
בהמשך הוסבר: "כחלק מכניסתה לפעילות בישראל, וכדי לעודד מסעדות שעד אז לא נכחו בתחום המשלוחים המקוונים, בשנת 2019 הציעה וולט למסעדות אפשרויות רבות של חשיפה באפליקציה. אחת מהן הייתה תחת הכותרת ״רק בוולט״, ונתנה במה למסעדות שלא הציעו משלוחים בדרכים אחרות, כשלרובן בכלל לא היו משלוחים לפני שוולט הגיעה לארץ. הקרוסלה הזו צומצמה בהדרגה מסוף שנת 2021 עד שהשימוש בה פסק לחלוטין". 
כמו כן צוין: "וולט ראתה בחשיפה שהציעה באמצעות הקרוסלה, דרך לגיטימית ומועילה לקידום השירות, מבחינת המסעדות וציבור הלקוחות. בדיעבד מסתבר כי לעמדת רשות התחרות, בחלון זמן ובאזור מסוים נוצר פוטנציאל לפגיעה בתחרות שלא עלה עוד בקנה אחד עם הוראות החוק. בעניין זה הושג הסדר עם רשות התחרות, וחשוב להדגיש שהוא אינו כולל כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה