משפט

יעל בר זוהר מגיבה לתביעת הענק: "השתתפתי עבור תשלום"

לאחר שהמגישה והשחקנית כמו גם שי מיקה, ספגו תביעה אנונימית בגין קבלת תשלום על השיח מבלי לציין שמדובר בתוכן שיווקי, הן הגיבו לבקשת התביעה הייצוגית: "חתמתי על הסכם מול חברת ההפקה מטעם העמותה. מאחר ומטרת הפרויקט היא שיתוף חוויות אותנטיות ואישיות"
מערכת ice |  52
יעל בר זוהר ותביעת הענק (צילום shutterstock, אינסטגרם/ יעל בר זוהר)
סערת הנידה הגיעה לבית המשפט ביולי אשתקד, כאשר תובעת אנונימית הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה וגם עמותת "שעשני אישה" בגין קבלת התשלום על קידום שיח הנידה מבלי לציין כי מדובר בתוכן שיווקי.
כאמור, פרשת הסלבריטאיות שקיבלו תשלום עבור העלאת השיח על נידה והשמירה על טוהר המשפחה שנחשפה אצל גיא פינס, מסרבת להרגע, ותביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הסלבריטאיות והעמותה. אבל כעת, מגיעים התצהירים של הנתבעות.
לטענת השתיים התביעה היא חסרת בסיס, כמו כן טוענת העמותה שעומדת מאחורי הקמפיין, באמצעות עו"ד גיא אופיר, כי הבקשה: "הוגשה מטעמים פסולים של סלידה דתית". שי מיקה הגישה הצרה לפיה: "כאישה בעלת חיבור עז למסורת היהודית, המקפידה על ערכי טהרת המשפחה, הזדהיתי עם מטרת הפרויקט, והסכמתי להשתתף בו ולתרום לשיח אודותיו מניסיוני האישי. בתוך כך, התחייבתי להשתתף ביום צילום ובערב ההשקה, תמורת תשלום עבור זמני. למען הסר ספק יובהר: מדובר בראיון אותנטי לכל דבר ועניין. נשאלתי שאלות והשבתי כרצוני. בשום שלב לא 'הוכתבו' לי מסרים כשלהם".
עוד הוסיפה: "במהלך הריאיון שיתפתי בגילוי לב, גם אודות החיבור העמוק לקיום המנהגים הנלווים לערכי טהרת המשפחה, אולם גם אודות הקשיים הרבים הנלווים לשמירה על ערכי טהרת המשפחה, לרבות מול בן זוגי. כך למשל, במהלך הריאיון הודתי כי לבן זוגי 'מאוד מאוד קשה' וכי 'אתמול הוא הודיע לי... זו פעם אחרונה שאת שומרת נידה'". 
יעל בר זוהר כתבה: "במהלך שנת 2021, נציגי עמותת נשים מנהיגות שינוי פנו אלי, והציעו לי להשתתף בפרויקט ערכי, העוסק בעיקרו במנהגי טהרת המשפחה, במסגרתו אראיין נשים מוכרות אשר החלו לטבול במקווה ומוכנות לשתף בחוויותיהן האישיות. מאחר שראיתי חשיבות בנושאי הפרויקט, הסכמתי להשתתף בו וכן להשתתף בערב השקה של הפרויקט אשר ייערך בביתה של מייסדת העמותה, וזאת תמורת תשלום עבור זמני. בהתאם לכך חתמתי על הסכם מול חברת ההפקה מטעם העמותה. מאחר ומטרת הפרויקט היא שיתוף חוויות אותנטיות ואישיות, העמותה חיפשה אך ורק אחר מרואיינות שאכן מקפידות בפועל על ערכי טהרת המשפחה". 
כמו כן הסבירה: "במסגרת חיפושים אחר מרואיינות מתאימות, נציגי העמותה פנו לשי והציעו לה להשתתף בפרויקט, כמרואיינת". יעל בר זוהר ממשיכה ומציינת בתצהירה שהוגש לבית המשפט כי " במסגרת הריאיון שנערך עם שי, שתפקידי בו הסתכם בשאילת שאלות, שוחחתי עימה על נושאים מחייה לרבות נישואיה וקיום חיי משפחה...הן לראיון והן לטיזר צורפו שלל סימונים, מהם עולה בבירור כי מדובר בראיון שנעשה כחלק מפרויקט לקידום ערכים של העמותה. ב-28 ביוני 2022 פורסמה הכתבה בתוכנית גיא פינס. על אף שהסרטון סומן כדין, מספר פעמים, והנטען בכתבות  הינו שגוי, על מנת למנוע שיח שלילי בקשר לפרויקט ו/או למשיבות הוספו המילים 'פרסום ממומן' לכיתוב הנלווה לטיזר, וזאת הרבה למעלה מן הצורך".
גם עמותת נשים מנהיגות שינוי שייסדה רותי לבייב ביקשה לדחות הבקשה וטענה כי "הכפפת הדת והפצתה לכללי המשפט החלים על מסחר ושיווק, תביא לכאוס משפטי ואינה מבטאת את תכלית החוק". עוד נטען כי העמותה אינה  עסקית או מסחרית ועוסקת בנשיות, זוגיות ואישות ברוח היהודית. "כך, כל טענה להטעיה בפרסומת, שנעוצה בהנחה כי מדובר בגוף מסחרי המחפש להתעשר על חשבון הצרכן-הינה שגויה מיסודה".   
עורכי הדין עמית מנור וצח שפיצן, שמייצגים את התובעת מסרו: "צר לנו, שיעל בר-זוהר ושי מיקה לא מפנימות את העובדה, שהן טעו בכך שלא גילו לציבור עוקביהן כי הן קיבלו שכר עבור קמפיין "טהרת הנידה". יש להצר על כך, שגם עתה יעל בר-זוהר ושי מיקה לא מנצלות את הבמה, שניתנה להם כדי להתנצל על ה"ראיון", שנחזה להיות ראיון אותנטי. בקשת האישור הוגשה בשם ציבור שלם שנחשף ל"ראיון" ולא היה מודע לכך שמדובר בתוכן שיווקי וממומן. המדובר בזלזול ופגיעה ברגשות של ציבור זה. אנו משוכנעים, שבית המשפט יוקיע את התנהגותן ובסופו של יום הן תאלצנה לפצות את ציבור עוקביהן בגין ההטעייה הבוטה".
התובעת דורשת 300 שקל פיצויים עבורה, וכן מעל 2.5 מיליון שקלים במסגרת התביעה הייצוגית. לטענתה, "הראיון בין שי מיקה ויעל בר זוהר התגלה כלא אותנטי ולא דווח כי מדובר בתוכן שיווקי, מה שבניגוד לחוק, אלא שלצד התביעה לא טענה התובעת לאף נזק שנגרם לה".
מעמותת "שעשני אישה" נמסר: "אנו דוחים את הבקשה הקנטרנית, המגמתית והמיותרת, אשר מהווה פגיעה בנשים בפרט ובדמוקרטיה בכלל, בשאט נפש. ניכר שמדובר בתביעה שכל תכליתה יצירת פרסום עצמי, השתקה והפחדה, נגד ערכי יהדות, שאינם בשום אופן 'לדתיים בלבד' אלא של כולנו, איש ואישה עפ״י בחירתם האישית. לא ניתן ליחס לעמותה הטעית צרכנית, בעוד היא פועלת ללא כוונת רווח, אינה מוכרת דבר, וכל פעילותה וכוונותיה נוגעות בערכים".
תגובות לכתבה(52):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    לאף אחד לא איכפת מהחפירות שלכן
    למי איכפת 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצם העובדה שזה תוכן שיווקי ממומן שלא צויין בו שזה מה שזה, זו העבירה ועל כך מלינים. יאללה תשלמו את הקנס וזגזגו הלאה.
    סגור
  • 33.
    בזבוז זמן של בית המשפט (ל"ת)
    איתמר 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 32.
    סערת הנידה
    חניבעל 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה שהתובעת לא יהודיה ומפריע לה לשמוע מה שבאמת אישה יהודיה צריכה לשמוע מה איכפת לה מה יעל בר זוהר מפרסמת זאת העבודה שלה וכנראה התובעת לר עובדת וזקוקה לכסף ומצאה לנכון לתבוע את יעל בר זוהר אנשים משועממים רק רוע רוצעם לגרום .
    סגור
  • 31.
    פח
    לי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רוקדת על עמודים של אחרים
    סגור
  • 30.
    בואו אסביר לכל מי שבעד הדת
    הודיה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מי שהוא דתי ושומרת נידה ושומר מצוות אמור לעשות את זה באהבה ולא לקבל על זה כסף. הבעיה שהן למעשה אינן דתיות וזה מצג שווא כי הן עשו את זה למען כסף. רואה את זה בחורה צעירה וחושבת שהן באמת מאמינות בזה אבל הן קיבלו על זה כסף. זו תרמית ומעשה הונאה של הציבור. הבנתם?
    סגור
  • טען עוד
  • 29.
    גועל נפש
    עופרי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מקבלות שכר ומציגות כאילו זה בהתנדבות. כסף כסף כסף רק זה מעניין אתכן? איפה ערכים? איפה המוסר? כמה נמוך אתן יכולות לרדת??
    סגור
  • 28.
    מה אכפת להם רשעים
    ? 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה אכפת להם רשעים
    סגור
  • 27.
    מעניין אותי מאד מי התובעת "האנונימית"
    רחלי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 3
    למה היא לא מפרסמת את שמה? היא לא רוצה שנוקיע אותה, שלא נשתתף יותר בהופעות שלה? עכשיו הכל ברור....
    סגור
  • אני התובעת
    עופרי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני התובעת!
    סגור
  • 26.
    ניצול היוקרה של משפיענים
    אור 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העמותה שילמה לנשים לא רק על זמנן אלא על העובדה שהן אינן סתם נשים מן השורה אלא סלבריטאיות - למעמד הציבורי הזה יש קונים, כך שהן מכרו מוצר ולא סתם הביעו דעה אישית. והרי, למה שיהיה מעניין אותנו מה דעתן בנושא אלמלא היו סלבריטאיות?
    סגור
  • 25.
    מוכן להתערב
    יאיר 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שהתובעות שייכות לצד השמאלי קיצוני של המפה מתנגדות לרפורמה המשפטית שונאות דת ויהדות ודמוקרטיה מבחינתן זה רק מה שהן מסכימות איתו לכל השאר אין זכות קיום ודיעה
    סגור
  • מוכן להתערב איתך שם...
    חחחחח 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההורים שלך בני דודים
    סגור
  • מתערבת איתך
    עופרי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שאתה ביביסט עם תא אחד במוח
    סגור
  • 24.
    חיים
    חיים 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תשלמי את ובעלת תפסתם מ7נופול על כל הראלטי
    סגור
  • 23.
    נידה
    שילה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מלחתחילה היה ברור שזאת היתה סתם פרסומת שיווקית כי הן " לא " שומרות נידה ולא בטיח "הכסף " שיחק פה תפקיד משמעותי ולא יותר כמו כל פרסומת אחרת
    סגור
  • ממש לא
    עופרי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא היה ברור. אם זה תוכן שיווקי חובה!!! לפרסם שזה תוכן שיווקי. ראה את החוק
    סגור
  • 22.
    מה לא עושים בשביל כסף? בושה (ל"ת)
    חני 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 21.
    בשביל כסף ימכרו את נשמתם!
    ימית 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אכלתם אותה יעל ושי מיקה להבא תשקלו את צעדיכם!
    סגור
  • 20.
    בושה
    אס 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שתפסיק להתמם. פשוט מגעיל
    סגור
  • 19.
    למשטרת תל אביב חיפה ירושלים
    אזרחי ישראל 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    עדיף במקום לפטפת לטפל במפגינים המטורללים מטורפים חיות אדם מסריחים לא עובדים לא לומדים כול היום מסתובבים ברחובות גונבים משחיטים עברינים חיים על סמים וקנביס שמספק להם העברין אהוד ברק ועוד כמה מטורללים עושים ונדליזים איפוא המשטרה מדינת חוק יש חוקים גם להפגנות אלה אים מפקד המשטרה בתל אביב שוטף לעבריונות יתכן מאוד כך ניראה אז תעיפו אותו יש לכם מנדט ממשלת ישראל בלתי נסבל שהשמול משתגע ואזרחי ישראל משלמים מחיר הפקרות להלחם בתופעה עברו קן אדום יד חזקה עים הזבלים האלה כן כן יד חזקה מספיק
    סגור
  • אני מפגינה כל שבוע ואני דוקטור לפסיכולוגיה
    עופרי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ואני לא מסריחה, מתקלחת יום יום. ואתה מה?? ביביסט בטח לא סיימת 8 שנות לימוד
    סגור
  • 18.
    בהצלחה יעל!אוהבים אותך!
    הדס 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הכל מצרות עין וקנאה!יעל צודקת!אני אומרת את אותם הדברים ואני בעד המיקוה זה מאוד יפה וטהור!כל העניין הזה בדת שלנו!ותמיד יש את החילוקי דעות וההסתה נגד הדת!זה לא חדש....חברה שלי חזרה בתשובה...וכל המישפחה שלה שהם חילונים היו נגד זה...למה לך?מה את הולכת להיות פנטית?מה השתגעת?מה היסתובב לך בורג?וכולם היתנגדו שתחזור בתשובה...ממש לחץ של המישפחה והסביבה!וזה ממש לא בסדר...כי אם היא רוצה לחזור בתשובה מהרצון שלה ...למה כולם מיתנגדים לזה ולמה כולם לא מוכנים לקבל אותה...וכולם נגדה...וממש היא מרגישה מנודה...בגלל זה...זה לא כך צריך להיות...צריך לקבל ולכבד את ההחלטות של האחר ולקבל באהבה ולא להיתנגד בשנאה!צריך לשלוח אנרגיות חיוביות ואהבהוכבוד!
    סגור
  • אני ממש לא אוהבת אותה
    אורית 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    דברי בשם עצמך
    סגור
  • 17.
    יעל את אישה מקסימה ואל תשימי לב ליצורים נאלחים (ל"ת)
    ורד 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • מקסימה מקסימה אבל רודפת בצע (ל"ת)
    רונית 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 16.
    תסתכלו בתגובה
    נ 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אנשים מנסים להוציא כסף מכלום חוצפה שאין חופש דת תת רמה יעל בר זוהר את תותחית תמשיכי כך ואל תספרי את המטומטמות שמאחורי התביעה
    סגור
  • מי שמדבר על תת רמה. תסתכלי על עצמך
    רוני 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שנות לימוד יש לך?
    סגור
  • 15.
    איפה הקוד קופון למקווה? (ל"ת)
    אלי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    נו באמת
    בראש צלול 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.facebook.com/reel/3520735494869652/?s=single_unit
    סגור
  • 13.
    דמוקרטיה לא בתחתונים שלנו
    הלוואי וישלמו 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 8
    גברת לבייב
    סגור
  • 12.
    אם זה שיווקי, אני רוצה לקנות
    מתעניינת 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מה הם שיווקו? את ההרגשה שלהן? את שמירת הנידה? למה? שמירת הנידה למכירה? נו. די כבר עם השנאה לכל דבר,שריח דת נודף ממנו. תנו לזה להתנדף וזהו. סתם מחפשת כותרות.
    סגור
  • אני אסביר לך כי כנראה לא הבנת
    רוחלה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הן הציגו את עצמן כשומרות נידה אבל קיבלו על זה כסף. כפיש??
    סגור
  • 11.
    נו באמת לא מספיק להכנס לנו לתחתונים מתי ומה נמאסתם כולכ (ל"ת)
    פפפ 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • לדת אין ריח
    אור 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לסוכני הדת, המדברים בשמה ובשם התורה יש ריח ויש מי שמעדיפים לא להיחשף אליו. זכות העמותה לפרסם את ערכיה השמרניים וזכות הציבור לחופש מידע שמי שמופיעה לפניו היא אשת פרסום ולא אישה מן השורה שהתראיינה לכתבה חדשותית. אם הדת שלך מירה שקר, רמייה והסתרת כוונות והתחזות, ברור שזונלא היהדות שלי ולא של אנשים אחרים.
    סגור
  • 10.
    שמירת נידה
    ליז 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 4
    טוב מאוד הלוואי ויפסידו וישלמו יש דברים שלא הכל זה פרסום אם מפרסמים לפחות תנסו תחוו ולא הכל זה כסף .....כמה צביעות , יש אנשים שזה אורח חיים שלהם לטוב ולרע ככה הם חיים וזו האמונה שלהם ....שיח , אפשר לדבר לשתף אל לא לעבוד על אנשים כי זה ממש לא מעניין אף אחד מי שומר ומי לא !
    סגור
  • 9.
    מה עם תביעה יצוגית נגד בנט
    Usa 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    7 5
    על משקל התביעה הזאת צריך להגיש נגד בנט ומפלגתו ז"ל תביעת דיבה במאות מיליוני שקלים על רמאות הבוחרים ועל הונאתם ועל גניבת קולותיהם לשמאל הקיצוני וכל זאת למען קבלת טובת הנאה של ראשות הממשלה ותפקידי שרים לחבריו.
    סגור
  • ביביסט אדיוט (ל"ת)
    רשל 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • צריך אז לתבוע את ביבי
    ימית 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    על שבריצת האמוק שלו לראשות הממשלה הוכ לא דיבר על רפורמה משפטית אחבצ היקף באף אחד מתשדירי הבחירות שלו,רד מבנט הוא היה מעולה וחבל שקיבלנו את אפור השיער עם כתבי האישום
    סגור
  • 8.
    נידה
    זיוית זוהר 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 8
    מגיע לשתיהן נזיפה על זה שהטיפו לנשים לשמור דיני טוהרת המשפחה.תמיד הרגיזה אותי הגישה שוסת זה טמא. הרני להודיע לכל הגברים לדורותיהם, שקידמו את התפיסה שוסת זה טמא, שאם לאימא שלהם לא הייתה וסט הם לא היו נולדים. וסת זה תמצית החיים ומביך הנשים פועלות כדי לומר שוסת=טומאה.
    סגור
  • 7.
    סלבס
    מר ציפן 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 4
    את האימא שלהם ימכרו בעבור קצת כסף
    סגור
  • 6.
    עוד סתומה
    עמית 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סתומה, מסכנה,
    סגור
  • 5.
    לא חשבנו אחרת!! (ל"ת)
    ימית 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    חחח תביעה מצחיקה אין ספק שאין כאן קייס, חבל שעו"ד
    עוב 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 3
    של התביעה יפסידו ואז פשוט לא יקחו אותם יותר ברצינות...ככה סתם לאבד לקוחות?
    סגור
  • אם זה הייתה תביעה מצחיקה
    שרון 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היו לוקחים את גיא אופיר. הם מבינים שהם בבעיה רצינית
    סגור
  • אל תהיה בטוח
    יאיר 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בימים האלו שבית המשפט שייך לשמאל בלבד הדירה של התובעות יתקבל אמנם אתה צודק שחבל על הכסף של העו"ד כי בית המשפט יצדד בדיקה שלהן אבל זה רק בשביל הפרוטוקול לכן הביאו עו"ד
    סגור
  • 3.
    ערב רב
    אריק 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    עדיין רוצים בתי משפט של עכו"ם בישראל. תמהני היידה למהפכה משטרית
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד שיש מי שיגן על האמת (ל"ת)
    משה 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    הדתה במרמה
    דין 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    11 9
    מה לא עושים בשביל כסף ??!!!אין ערכים אין כלום הכסף חזות הכול !! בושה וחרפה !שיטות ניבזיות לגרום לאנשים להאמין בדת !
    סגור
  • עוכר ישראל
    תתבייש 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    קצת דת לא תזיק לך דרך האמת!
    סגור
  • הדת צריכה לבוא באהבה
    הודיה 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ולא לשלם עבורה!
    סגור
  • קצת דקטטורת מחשבות
    אור 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הרגה אף אחד, בעצם, כן...
    סגור
  • אתה מי שמך להיות מיסיונר
    חלי 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל אחד יעשה מה שמתאים אתה רוצה להיות נטורי קרתא לך תהיה אל תיפול על אחרים!
    סגור