משפט

תביעת 'סאות' פארק': פרמאונט נתבעת ב-500 מיליון דולר

חברת ההפקות האחים וורנר תובעת את הענקית המתחרה פרמאונט בטענה שהפרה חוזה של חצי מיליארד שקלים אחרי שזו הראשונה רכשה את הזכויות הבלעדיות לשידור של כל עונות סאות' פארק, לצד שלוש עונות חדשות
מערכת ice | 
סאות פארק (צילום ויקיפדיה)
קרב הענקיות על סאות' פארק מתחיל? האחים וורנר הגישו בשישי האחרון תביעה רשמית נגד המתחרה שלה פרמאונט בגין הפרה לכאורה של חוזה של חצי מיליארד דולר על שידור פרקי הסדרה הפופולרית סאות' פארק.
הסיפור החל בשנת 2019 כאשר פרמאונט הנתבעת הציעה במעין מכירה פומבית את הזכויות לשידור של 23 עונות של הסדרה, לצד הזכויות לשידור של שלוש עונות נוספות וזו נקנתה על ידי HBO MAX (שירות הסטרימינג של התובעת האחים וורנר). משמע, אף שפרמאונט היא בעלת הסדרה, בפועל הזכויות לשידור בסטרימינג שייכות לקונה האחים וורנר.
לפי כתב התביעה, האחים וורנר הסכימה לשלם סכום עתק של 1.7 מיליון דולר עבור כל פרק וכמובן עבור הזכות הבלעדית לשידור התוכן, כאשר הפרק הראשון של העונה החדשה (24 במספר) הייתה אמורה לעלות ב-HBO במרץ 2020.
במרץ כמובן פרצה מגיפת הקורונה ורוכשת הזכויות האחים וורנר דווחה מהמוכרת כי ההפקה של העונה החדשה הוקפאה עקב המצב. כשנה לאחר מכן המוכרת והנתבעת פרמאונט השיקה את שירות הסטרימינג שלה, פרמאונט פלוס, ולפי התובעת פרמאונט תכננה להעביר את כל תוכן הסדרה שרק יכלה בחזרה לסטרימינג החדש שלה.
יתרה מכך, טוענת התובעת כי הובטח לה שתקבל 30 פרקים חדשים על פני שלוש עונות חדשות, כאשר עד קיבלה רק 14 פרקים. כמו כן, האחים וורנר טוענת כי פרמאונט ביצעה עבירה של הפרת חוזה שכללה גם רמאות. מטעם הנתבעת נמסר כי מדובר בטענות חסרות בסיס.
יתרה מכך טענה הנתבעת כי היא דובקת לחוזה שלה, אף שהאחים וורנר לכאורה לא העבירה ואף סירבה להעביר את התשלום שהיא חייבת לפרמאונט. התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בניו יורק.
טענה נוספת של התובעת היא כי הייתה עסקה של 900 מיליון דולר בין MTV (של פרמאונט) ויוצרי הסדרה שגם עסקה זו הפרה את ההסכם עם האחים וורנר. עסקה זו כללה הפקה של 14 סרטים לסדרה שמיועדים ישירות לסטרימינג בפרמאונט פלוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה