משפט

העלים 530,000 שקל מרשות המסים ועכשיו גם יישב בכלא

?הערעור נדחה ובית המשפט גזר על מורשע בעבירות מס בסך 530 אלף שקל, שירצה 11 חודשי מאסר בפועל
מערכת ice | 
רשות המיסים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
פאדי חאג' יחיא, שהורשע בהעלמת עסקאות וניכוי חשבוניות פיקטיביות ירצה עונש מאסר של 11 חודשים בפועל, מאסר על תנאי וישלם קנס של 25 אלף שקל. זאת, לאחר דחיית הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד על חומרת העונש שנגזר עליו בבית משפט שלום ברמלה. 
העונש נגזר על יחיא לאחר שהודה, במסגרת עסקת טיעון, בשורה של עבירות על חוק מע"מ שבוצעו בחשבון עוסק מורשה שהיה רשום על שם גיסו, שמשפטו בגין חלקו באותן עבירות ממשיך להתנהל. העבירות כללו קיזוז של 19 חשבוניות פיקטיביות על שם 9 עוסקים שונים, שהמס הנובע מהן מסתכם בכ-378 אלף שקל. כמו כן, הודה יחיא כי בצוותא עם גיסו, הוא הנפיק 9 חשבוניות לשני עוסקים שונים, שסכום המס הנובע מהן מסתכם בכ-143 אלף שקל, מבלי לדווח עליהן או לשלם את המע"מ הנובע מהן.

שופטת בית משפט השלום ברמלה, כב' השופטת אילה אורן גזרה על יחיא עונש של 11 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 25 אלף שקל. בקביעת העונש הביאה השופטת בחשבון את עברו הפלילי של הנאשם ואת העובדה שהוא לא החזיר לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה כתוצאה מפעולותיו, בסך הכל כ-530 אלף שקל.
מנגד, הביאה השופטת בחשבון את נסיבותיו האישיות ואת העובדה שהודה בעבירות וחסך זמן שיפוט יקר. התיק נוהל על ידי עו"ד אשר סילבר, מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה