משפט

מסלול עוקף בג"ץ: הקואליציה הגישה את חוק דרעי

על הצעת החוק חתומים כל 37 חברי הכנסת של הקואליציה. התיקון מציע בין היתר: "לא תהיה ביקורת שיפוטית מטעם כל ערכאה שיפוטית לגבי כל עניין הקשור או הנובע ממינוי של שר והעברתו מכהונה"
דוד זולדן | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הקואליציה הניחה את הצעת חוק דרעי 2 שנועד להציע חלופה ותיקון לחוק יסוד הממשלה לפיו בית המשפט לא יוכל להתערב בהחלטות הממשלה בין השאר בנושא מינוי שופטים.
על הצעת החוק חתומים כל 37 חברי הכנסת של הקואליציה. התיקון מציע בין היתר: "לא תהיה ביקורת שיפוטית מטעם כל ערכאה שיפוטית לגבי כל עניין הקשור או הנובע ממינוי של שר והעברתו מכהונה, למעט עמידת המינוי בתנאי הכשירות הקבועים בסעיף 6."
בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי: "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות ב"ליבת הפעילות הדמוקרטית".
בתיקון החוק כותבים הנציגים החתומים כי: "ניסיונות אחרים לתיקון הלכה זו בדרכים אחרות (לרבות התייחסות הרשות המכוננת להפסקת כהונת שר מחמת עבירה) לא צלחו. על כן נדרשה הרשות המכוננת להבהיר כי בעניין זהות שרים, מינויים והעברתם מכהונה, בית המשפט לא יבחן את אופן הפעלת שיקול הדעת של הגורם הממנה, הממונה או המאשר – במעשה או במחדל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה