כסף וצרכנות

אמזון בצרות: זה המוצר שלא תמצאו בה יותר

בית המשפט באירופה קבע כי מכירה של נעלי עקב בעלות סוליות אדומות באתר אמזון מהווה הפרה של סימן מסחרי רשום, אפילו אם אינן מזייפות את הלוגו של הממציא שלהן, כריסטיאן לובוטן
יאיר מור | 
אמזון (צילום istock, freepik)
אמזון יכולה להיחשב אשמה ב'זיוף' של מוצרי יוקרה, כך קבע היום (חמישי) בית המשפט האירופי לצדק בבריסל.
המוצרים ה'מזויפים' שבהפצתם מואשמת אמזון הם נעלי עקב לנשים בעלי סוליות אדומות של חברות שונות שאינן בית האופנה של המעצב הצרפתי כריסטיאן לובוטן. לובוטן, שמוכר עקבים עם סוליות אדומות כבר שנים, רשם עליהן סימן מסחרי במשרדי רישום הפטנטים של אירופה ומדינות ,בנלוקס' – כלומר בלגיה, הולנד ולוקסמבורג.
ב-2019 הוא תבע את אמזון בשני בתי המשפט האירופיים, בבריסל ולוקסמבורג, בטענה שהחברה מאפשרת לסוחרים שאינם כריסטיאן לובטון למכור עקבים המפרים את הסימן המסחרי שלו. כעת, קבע בית המשפט שמשום שאמזון מספקת את הפלטפורמה ומציגה את הלוגו שלה על המודעות לאותם עקבים בעלי סוליות אדומות, היא האחראית למוצרים ה'מזויפים'. "הנסיבות הללו אכן עלולות להקשות על הבחנה חד-משמעית, וליצור אצל המשתמש בעל הידע ותשומת הלב הממוצעים את הרושם שאמזון היא זו המשווקת – בשמה ועל אחריותה", נכתב בהחלטה.
מזון לובוטן, החברה של המעצב, מסרה בתגובה כי מדובר ב"ניצחון עבור ההגנה על הידע והיצירתיות שלנו". היא הוסיפה כי "פתחנו בהליכים הללו כדי לקבל הכרה באחריותה של אמזון להצעת מוצרים מזויפים בפלטפורמה שלה על ידי צדדים שלישיים. הגשנו את התביעה הזו גם כדי לעודד את אמזון לשחק תפקיד ישיר יותר במלחמה נגד זיוף בפלטפורמות שלה".
כאמור, החלטת בית הדין רק מאפשרת להאשים את אמזון בזיוף, מי שיחליט האם היא אכן אשמה הן המדינות עצמן. בכל אופן, מדובר בפסיקה שככל הנראה תוביל לכך שעקבים עם סוליות אדומות לא יימכרו יותר באתר הקמעונות הענק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה