משפט

רשות ניירות ערך מגנה על המשקיעים: זו החברה שנקנסה בענק

הסדר אכיפה של רשות ניירות ערך עם חברת פנטה ריי אינהאוס אושר על ידי ועדת האכיפה המנהלית; עיצום כספי על סך 350 אלף שקל הוטל על החברה בגין הצעת ניירות ערך לציבור ללא פרסום תשקיף, קנס על תנאי בגובה דומה הוטל על החברה
מערכת ice | 
רשות ניירות ערך (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock)
הסדר אכיפה של רשות ניירות ערך עם חברת פנטה ריי אינהאוס אושר על ידי ועדת האכיפה המנהלית. עיצום כספי על סך 350 אלף שקל הוטל על החברה בגין הצעת ניירות ערך לציבור ללא פרסום תשקיף.
כמו כן, הוטל על החברה עיצום על תנאי בסך 350,000 שקל. התנאי יופעל אם במהלך השנתיים, מיום אישור ההסדר על ידי וועדת האכיפה, תבצע החברה הפרה דומה. ההסדר עוסק בהפרה, של סעיף 15 לחוק ניירות ערך האוסר על הצעת ניירות ערך לציבור ללא פרסום תשקיף. תשקיף הינו המסמך שחברה נדרשת לפרסם על פי חוק ניירות ערך.

התשקיף נועד להשיג מספר מטרות, על מנת לשמור על עניינו של ציבור המשקיעים: מסירת מידע על ידי החברה לשם קבלת החלטות רציונליות בנוגע להשקעותיהם, יצירת הרתעה בקרב החברה ומנהליה מהתנהגות בלתי ראויה, חיזוק אמון הציבור בשוק ניירות הערך והגברת יעילותו של שוק ניירות ערך.
התשקיף של החברה נבדק על ידי רשות ניירות ערך וחלה בגינו אחריות פלילית, מנהלית ואזרחית. הצעת ניירות ערך, ליותר מ-35 משקיעים, אסורה ללא פרסום תשקיף, המאושר על ידי רשות ניירות ערך, על מנת להעניק גילוי מקיף בנוגע להשקעה המוצעת על ידי החברה.
החריג בחוק ניירות ערך המתיר הצעת ניירות ערך ללא פרסום תשקיף לעד 35 משקיעים נבע משיקולי עלות מול תועלת. החוק קובע כי אין מקום להשית על מציע ההשקעה הוצאות כבדות ומטלות הכרוכות בפרסום תשקיף, כאשר הוא מציע ניירות ערך למספר מצומצם של משקיעים. ההנחה העומדת בבסיס סעיף זה היא כי כמות משקיעים מצומצמת מהווה אינדיקציה למקרים בהם אין חשש מפערי כוחות בין החברה המנפיקה למשקיעים מן הציבור.
לכן, בחוק נקבע פטור מחובת התשקיף ומהעלויות הכרוכות בו; זאת, מתוך הנחה שפערי הכוחות אינם גדולים בעסקאות מול מספר מצומצם של משקיעים, ומתאפשר בהן משא-ומתן הוגן. בנוסף, מכירת ניירות ערך למספר משקיעים קטן – הפטורה מחובת פרסום תשקיף היא בעלת סיכוי נמוך יותר ליצירת "שוק משני".
ועדת האכיפה המנהלית בראשות יושב ראש השופט בדימוס זאב המר, וחברי הרכב הוועדה ד"ר מורן אופיר ועו"ד יעל דקל שפורר אישרה את הסדר האכיפה שכרתה רשות ניירות ערך עם חברת פנטה ריי אינהאוס. ההסדר נערך והוגש על ידי ד"ר אילנה ליפסקר-מודעי, מנהלת מחלקת אכיפה מנהלית ברשות ניירות ערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה