משפט

יעל בר זוהר ממשיכה להסתבך: האם תחמוק מתביעת המיליונים?

סערת הנידה שהתעוררה בקיץ האחרון בעקבות הראיון שערכה יעל בר זוהר עם שי מיקה, ללא סימון של תוכן שיווקי למרות קבלת מימון, מקבלת תפנית חדשה
מערכת ice |  4
יעל בר זוהר (צילום אינסטגרם/ יעל בר זוהר, shutterstock, vecteezy)
נזכיר כי הסאגה המשפטית הזאת החלה מוקדם יותר השנה, ביולי, כאשר תובעת אנונימית הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה וגם עמותת "שעשני אישה" בגין קבלת התשלום על קידום שיח הנידה מבלי לציין כי מדובר בתוכן שיווקי. בעקבות כך, נגד המפרסמות והעמותה המממנת הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב. 
כעת, התובעת הייצוגית שהובילה תחילה את התביעה, ביקשה, וקיבלה אישור להחלפתה כתובעת על ידי תובעת אחרת שנחשפה לתוכן השיווקי לכאורה שפרסמו השתיים במהלך הראיון. לאור חילופי הכוחות התובעים הורתה השופטת לתקן את כתב התביעה וכמו כן המליצה באותה הזדמנות להוציא את התביעה מכותלי בית המשפט ולהעביר אותה לטיפול גישור בהסכמת הצדדים.
התובעת דרשה 300 שקל פיצויים עבורה, וכן מעל 2.5 מיליון שקלים במסגרת התביעה הייצוגית. לטענתה, "הראיון בין שי מיקה ויעל בר זוהר התגלה כלא אותנטי ולא דווח כי מדובר בתוכן שיווקי, מה שבניגוד לחוק, אלא שלצד התביעה לא טענה התובעת לאף נזק שנגרם לה".
מעמותת "שעשני אישה" נטען אז: "אנו דוחים את הבקשה הקנטרנית, המגמתית והמיותרת, אשר מהווה פגיעה בנשים בפרט ובדמוקרטיה בכלל, בשאט נפש. ניכר שמדובר בתביעה שכל תכליתה יצירת פרסום עצמי, השתקה והפחדה, נגד ערכי יהדות, שאינם בשום אופן 'לדתיים בלבד' אלא של כולנו, איש ואישה עפ״י בחירתם האישית. לא ניתן ליחס לעמותה הטעית צרכנית, בעוד היא פועלת ללא כוונת רווח, אינה מוכרת דבר, וכל פעילותה וכוונותיה נוגעות בערכים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פשוט מגעיל הנסיון להתעשרות באמצעות
    אפי 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תביעות יצוגיות.
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד, לתבוע לא לוותר, ביזיון (ל"ת)
    אלוקים מתבייש בכם 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 2.
    יש תעריף לשמירת שבת? יש תעריףלאכילת מזון כשר? (ל"ת)
    אלי 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    תביעה קנטרנית ומיותרת
    אחת שיודעת 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אני הולכת לתבוע את כל הצועדות על מסלול הדוגמנות עם בגדים חשופים ובגדי ים, זה הרבה יותר פוגעני, מדינה יהודית שלא מקדשת את ערכי היהדות סופה להגיע למצב כזה שמוגשת תביעה הזויה שכזו..צפיתי באותו ראיון , לא היה בו כדי לשכנע אף אחת לעשות משהו נגד רצונה.. יעל ומיקה מחזיקה לכן אצבעות.
    סגור