משפט

אחרי 6 שנים: בן 85 שנכלא באיראן לשווא משתחרר

באקר נאמאזי, אמריקאי קשיש שנעצר שלא כדין באיראן, בדרכו לצאת מהדיקטטורה האיסלאמית לניתוח באיחוד האמירויות הערביות. "אני פשוט אסיר תודה שאחרי כל כך הרבה זמן אוכל לחבק את אבי שוב", אמר בנו בהצהרה
מערכת ice | 
אסיר (צילום pexels)
האזרח האמריקאי הקשיש באקר נמאזי עוזב את איראן לאחר שהוחזק במשך יותר משש שנים, כך מסרה משפחתו בהצהרה היום (רביעי).
נמאזי, בן 85, עומד לנסוע למרפאת קליבלנד באבו דאבי כדי לפנות חסימה חמורה לעורק הצוואר הפנימי השמאלי שלו (ICA), מה שמעמיד אותו בסיכון גבוה מאוד לשבץ, נאמר בהצהרה. הוא יעבור דרך עומאן בדרכו לאבו דאבי.
"אי אפשר לבטא ולתאר איך אני מרגיש. אני פשוט כל כך אסיר תודה שאחרי כל כך הרבה זמן, בקרוב אוכל לחבק את אבי שוב", אמר באבאק נמאזי, בנו של באקר נמאזי, בהצהרה. "בשנים האחרונות חשבתי שהיום הזה לעולם לא יקרה. אי אפשר להודות לכל אלה שעזרו לזה לקרות".
סוכנות IRNA פרסמה סרטון המראה לכאורה את נאמאזי עולה על טיסה לצד גבר לבוש בלבוש עומני מסורתי. בסרטון נמאזי נאבק לעלות במדרגות.
נמאזי, שנעצר במשך יותר משש שנים על ידי איראן, התמודד עם בעיות בריאותיות ופיתח בעיות רפואיות נוספות במהלך מעצרו, כך מסרה חברת עורכי הדין המייצגת את המשפחה, בהצהרה בחודש שעבר.
"היום הוא יום טוב למשפחת נמאזי, אבל העבודה רחוקה מסיום. כעת אנו צריכים שארצות הברית ואיראן יפעלו במהירות כדי להגיע להסכם שיביא סוף סוף את כל בני הערובה האמריקאים הביתה", אמר ג'ארד גנסר, מנכ"ל פרסאוס אסטרטגיות ועורך הדין של המשפחה, בהצהרה.
נמאזי הקשיש פותה להגיע לאיראן על ידי הממשלה בהבטחה שקרית שהוא יוכל לראות את בנו, סיאמאק, שהיה עצור שם באותה עת. במקום זאת, נמאזי נלקח מיד למעצר בפברואר 2016.
הבן סימאק נאמאזי נחסם מלעזוב את איראן לאחר ביקורו ביולי 2015. הוא עבר חודשים של חקירות לפני שנעצר באוקטובר 2015.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה