משפט

חברי הכת החרדית נעצרו במקסיקו, בן 3 הושב לאביו

במשרד החוץ מסרו כי האב, ישראל עמיר, חזר ארצה יחד עם בנו, ופרסמו תמונה של השניים מתקבלים בנמל התעופה בן גוריון. הסיפור הכואב של עמיר התפרסם מוקדם יותר השנה בתוכניתה של אילנה דיין, "עובדה"
מערכת ice | 
ישראל עמיר ובנו (צילום משרד החוץ)
משרד החוץ של ישראל הודיע הבוקר (שלישי) כי משטרת מקסיקו פשטה על מתחם במדינה בו שלטה הכת הקיצונית "לב טהור". בפשיטה אותרו 26 מחברי הכת, ביניהם גם ילדו בן ה-3 של ישראל עמיר, שברח מהכת לפני כשלוש שנים ומאז פעל נמרצות לשחררו מידי מנהיגי הכת שהורשעו בחטיפה ובניצול מיני של קטינים.
במשרד החוץ מסרו כי האב, ישראל עמיר, חזר ארצה יחד עם בנו, ופרסמו תמונה של השניים מתקבלים בנמל התעופה בן גוריון. הסיפור הכואב של עמיר התפרסם מוקדם יותר השנה בתוכניתה של אילנה דיין, "עובדה", שם סיפר כי גודל על ידי הוריו בכת סודית בגוואטמלה. 
הפשיטה על מתחם הכת בעיר טפצ'ולה בדרום מקסיקו, סמוך לגבול עם גואטמלה, התרחשה ביום שישי האחרון בשעת בוקר מוקדמת. עשרות אנשי אכיפת חוק ושירותי רווחה מקומיים לקחו בה חלק. סמוך למקום שהה בזמן הפשיטה צוות ישראלי פרטי ששכרו בני המשפחות של חברי הכת - שלחלקם הוצאו צווי אפוטרופסות בישראל - וכן קונסול ישראל ליאור בצוב. לפי משרד החוץ בצוב הונחה לוודא שלא יהיו פעולות אלימות ופינוי בכוח של חברי הכת.

לפי הודעת משרד החוץ, הפשיטה נעשתה לאחר שמשטרת מקסיקו אספה ראיות מפלילות נגד מספר אנשים בכת בחשד לסחר בסמים, אונס ועוד. במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת, בהם אזרחים ישראלים עם אזרחויות נוספות של מדינות כמו קנדה, ארה"ב וגואטמלה.
שניים מהם נעצרו בחשד לסחר בבני אדם ועבירות מין קשות, ולפי משרד החוץ צפויים לעמוד לדין במקסיקו. העונש על העבירות שמיוחסות להם עשוי להגיע ל-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצה נוספת כיומיים לפני הפשיטה. חמישה חברים נוספים בכת עוכבו למתקן הגירה וצפויים להיות מגורשים בגין שהות בלתי-חוקית במקסיקו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה