משפט

מאות מיליוני דולרים המיועדים לילדים רעבים נגנבו

מדינת מיניסוטה הגישה אמש כתב אישום חריג וראשון מסוגו כנגד קרוב ל-50 אנשים, שהונו את המדינה ואת התקציב שהוקצה לשם האכלת ילדים נזקקים בתקופת הקורונה - וכל זאת בכדי לרכוש נדל"ן ברחבי העולם
מערכת ice | 
התעללות בילדים (צילום vecteezy)
אמש (שלישי) מחליטות רשויות החוק בעיר מיניאפוליס, שבמדינת מיניסוטה בארה"ב, על הגשת כתב אישום כנגד קרוב ל-50 אנשים בטענה שאלו ביצעו הונאה וגנבו בערך 250 מיליון דולר בעת שיא מגפת הקורונה, כאשר הכסף עצמו יועד בכלל עבור רכישת מזון לילדים נזקקים בעיר.
במסיבת עיתונאים הצהיר היועץ המשפטי של המדינה, מריק גארלנד, כי מדובר בכתב האישום הגדול ביותר בתחום ההונאות מתקופת הקורונה. על פי כתב האישום 47 אנשים לקחו חלק בהונאת ענק שניצלה את התקופה הקשה של המגיפה ואת ההנחיות הרופפות שפורסמו באותה עת ביחס למתן התמיכה הכלכלית לנזקקים, על מנת לרכוש נדל"ן בעיר ואפילו באפריקה.
  
יתרה מכך, קבוצת האנשים שביצעה את ההונאה לא עשתה זאת בתור אנשים פרטיים אלא בעת שהם פועלים בשם ארגון צדקה בו הם עובדים, אשר בפועל הוקם בכדיי לסייע בתחום המזון.

כתב האישום מפנה את האצבע בעיקר כלפי מקימת הארגון, איימי בוק, בטענה שזו האחרונה גייסה רשת של עובדים וארגונים במטרה לגנוב שווי כספי של 250 ארוחות שהיו מיועדות לילדים נזקקים בתקופה קשה זו, אשר מסתכמים לסכום של מיליוני דולרים. 
 
את הפעולות הללו הם עשו על ידי דיווח של אספקת ארוחות לרשימה נרחבת של ילדים, אשר בפועל שמותיהם נלקחו מאתרים לייצור שמות פיקטיביים ולכן כלל אינם ילדים אמתיים, ובכך קיבלו את המימון מהרשויות ועשו בו שימוש לרכישת נדל"ן בארה"ב, טורקיה ואפילו בקנייה.
בעת זו טרם ידוע מה העונש שדורשת הפרקליטות וטרם התקבלה תגובה בנושא מטעם עורכי הדין של הנאשמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה