משפט

אליעזר ברלנד יקבל מבית המשפט אישור לטוס לאומן?

עבריין המין וראש ישיבת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד, הגיש מוקדם יותר השבוע בקשה להקפאת צו עיכוב היציאה מהארץ שעומד כנגדו. המתלוננות נגד ברלנד מתנגדות להחלטה: "אין לו שום 'זכות' לצאת מהארץ"
מערכת ice |  1
התיעוד של הרב ברלנד במצלמות שהוצבו בבית אמה של המנוחה (צילום מסך: חדשות 13)
ראש קהילת 'שובו בנים' והעבריין המורשע אליעזר ברלנד יורשה לצאת מהארץ לתקופה של שבועיים, בה יגיע לאומן שבאוקראינה לכבוד ראש השנה. כך קבע בית המשפט המחוזי בירושלים היום (חמישי). ברלנד יאלץ להפקיד ערבות כספית בגובה 200 אלף שקל ולהחתים שלושה ערבים - כל אחד מהם בגובה 150 אלף שקל. הידיעה דווחה לראשונה על ידי ורד פלמן, כתבת 'כאן 11'. 
נגד ברלנד מתנהלת מאז 2017 תביעה אזרחית. נשים אותן תקף מינית תובעות אותו בסך 4 מיליון שקל. עורך הדין המייצג את המתלוננות מסר בתגובה להחלטה: "אותו עבריין מין מבקש לנסוע לנסיעה ארוכה, עם תחנות ביניים, לאזור קרבות, לאחר שממשלות ישראל ואוקראינה הוציאו אזהרת מסע מפורשת וחמורה לגבי נסיעה לאומן . מה יעשה הקשיש החולני במקרה של הפגזה? האמנם ישיל מעליו את השנים ואת המחלות, וירוץ אל המחסה הקרוב? אין לו שום 'זכות' לצאת מהארץ". 
יש לציין כי לברלנד עבר של הימלטות מרשויות החוק בעולם ובישראל, אך הפעם מדובר בתביעה אזרחית. כשפורסמו העדויות הראשונות על מעשיו והוגשו תלונות במשטרה על הטרדות מיניות הוא נמלט מישראל. תחילה נסע למרוקו, מדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל. לאחר שהתבקש לעזוב את מרוקו נסע לזימבבואה וב-2014 נעצר על ידי הרשויות בהולנד. הוא שוחרר בערבות מבית המעצר באמסטרדם, לאחר שהחלו הרשויות בתהליך ההסגרה ונמלט מהמדינה. רק ב-2016 נתפס במבצע משותף של המשטרה בדרום אפריקה והאינטרפול. לאחר מכן, הובא ארצה והועמד לדין.
בשנת 2016 הורשע ברלנד בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה במסגרת הסדר טיעון. ב-2021 הודה במסגרת הסדר טיעון נוסף בעבירות כלכליות הכוללות עושק, עבירות מס והלבנת הון. בסוף אותה שנה נחקר גם בפרשת רצח משנות ה-80 אך לא הוגש כתב אישום בשל שינויים שנעשו בחוק העונשין מאז המקרה - שינויים שלא מאפשרים להעמיד אותו לדין.
 
עורך דינו של ברלנד אמר על ההחלטה: "מטרת נסיעתו של מרשי לאומן קשורה בטעמי דת ואמונה וכחלק מקיום תורתו וציוויו של רבי נחמן. מרשי יכבד ויפעל בהתאם להנחיות הרשויות באומן שמאפשרות הגעת מאמנים לקברו של הרבי". עוד הוסיף עורך הדין כי "צו העיכוב העומד נגד מרשי ניתן בשנת 2017, ומאז - ובאישור בית המשפט - הוא יצא לאומן מספר פעמים במסגרת קיום אמונתו. גם השנה, כמו בשנים עברו, מרשי יעמיד את הערבויות שנקבעו זה מכבר, וישוב לישראל בתום החג. בהזדמנות זו יבקש מרשי לאחל לעם ישראל שנה טובה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    =CrQv1hDZTQE
    לולי 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    =CrQv1hDZTQE
    סגור