משפט

עוקץ המצבות נחשף: זה הקבלן שהונה לקוחות בהתחזות

קבלן המצבות, כך לפי חקירת המשטרה, יצר קשר עם משפחות אבלים עוד בתוך ימי השבעה וסגר איתם עסקאות לבניית מצבה - אלא שאלה לא נבנו מעולם
מערכת ice | 
עוקץ בבתי קברות (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
משטרת ישראל ביצעה מעצרו של חשוד "קבלן מצבות" בחשד לקבלת דבר במרמה והתחזות לאדם אחר במטרה להונות. ביחידת ההונאה של מחוז דרום נפתחה חקירה כנגד תושב באר שבע, משה בנימין כבן 57, בחשד כי פנה למשפחות נפטרים, הציג עצמו כקבלן מצבות אך תוך התחזות לאחר.
מהחקירה עולה החשד כי לאחר שרכש אמונן שיבנה עבורן מצבה וקיבל תשלום מלא, למעשה הן נדהמו כי לא הוצבה על קברי יקיריהן מצבה והחשוד נעלם עם הכסף.
בתחקיר שערך כתב רדיו דרום ארנולד נטייב, הובאו עדויות של מספר נפגעים משיטת ההונאה המכעיסה. מדובר באבלים שבמהלך ימי השבעה על יקיריהם קיבלו פניה מאדם שהציג את עצמו כקבלן מצבות, וסגרו איתו עסקה להקמת המצבה על הקבר הטרי. אלא שלאחר 30 יום החלו הבעיות, לעיתים בהיעלמות של הנוכל, ובמקרים אחרים בסחיטה של עוד כספים מצידו לצורך הקמת המצבות המוסכמות. 
לאור מקרים חוזרים ונשנים שארעו בשדרות, אף יצאה הודעת אזהרה מטעם החברת קדישא בעיר, "לאחרונה התגלו מקרים מצערים בהם הגיעו קבלני מצבות לבתי אבלים במהלך ימי השבעה והתחזו ל"רב בית העלמין", תואר שלא קיים והציעו את שירותיהם לבניית מצבה. אותם אנשים הם מתחזים ורמאים ומיותר לציין שאין למועצה הדתית שום קשר אליהם וכל מי שיפול ברשתם הרי ששם כספו על קרן הצבי".
כאמור, מהלך החקירה נודעה זהותו של החשוד ובשבוע שעבר הוא נעצר בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, פגיעה בפרטיות, התחזות לאדם אחר במטרה להונות, סחיטה באיומים.  מעצרו הוארך בעוד יומיים וכן נבדק חשד כי למעשה היו שותפים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה