משפט

מכה לטוויטר? הפרט המפתיע שחשף אילון מאסק

הדיונים בתביעה של טוויטר נגד אילון מאסק בעקבות ביטול עסקת רכישת הרשת החברתית, נמשכים. מאסק נחוש להוכיח שביטול העסקה היה מבוסס על הפרת תנאיה על ידי טוויטר, וזה הפרט החדש שחשף
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
אילון מאסק מצטט רשמית את ההאשמות שהעלה מתריען הטוויטר, פיטר "מודג'" זאטקו, כהצדקה לסיום עסקת רכישה של 44 מיליארד דולר עבור חברת המדיה החברתית.
ביום שני, הצוות המשפטי של מאסק שלח מכתב לטוויטר המדגיש את טענותיו של זטקו, שדווחו לראשונה על ידי CNN והוושינגטון פוסט בשבוע שעבר. זטקו שימש כראש האבטחה של טוויטר מנובמבר 2020 ועד לפיטוריו בינואר.
המכתב של מאסק, שנחשף בהגשת רשות ניירות ערך, מצביע על הטענות של זטקו לפיהן טוויטר מפרה את צו ההסכמה שלה מ-2011 עם ועדת הסחר הפדרלית; שהחברה סובלת מפרצות אבטחה חמורות; שהיא הפרה זכויות קניין רוחני; וכי היא הסכימה לשכור סוכני ממשל הודיים בלחץ המדינה.
הצוות המשפטי של מאסק טוען שההאשמות, אם נכונות, מייצגות הפרות של הצד של טוויטר בעסקת הרכישה וצריכות לאפשר לו לצאת מהעסקה. המכתב טוען כי מצג השווא לכאורה של טוויטר בפני הדירקטוריון והרגולטורים שלה - וחקירות שעלולות להוביל לכך - יש או עלולים להוות "השפעה שלילית מהותית" שתאפשר לו להתרחק, בהתאם לחוזה המקורי.
ההצדקות המפורטות במכתב מה-29 באוגוסט מתווספות, לא במקום, לסיבות שציטט מאסק כשהודיע ​​לראשונה ביולי כי הוא מאשים את טוויטר בהפרת ההסכם וביקש לפרוש, לפי המכתב.
טוויטר תבעה את מאסק ימים לאחר מכתב הפיטורים שלו ביולי, האשימה אותו בהפרת ההסכם וביקשה מבית משפט בדלאוור לאלץ את המיליארדר לבצע את העסקה. התיק אמור לעלות למשפט באוקטובר.
בתגובה ישירה למאסק, טוויטר שלחה ביום שלישי מכתב משלה שדחתה את הניסיון האחרון של היזם המיליארדר לבטל את העסקה, וכינתה אותה "פסולה ושגויה". טוויטר מתחה ביקורת על זאטקו והתגוננה באופן נרחב מפני האשמותיו.
מכתבו של מאסק, כתבן מטוויטר, "מתבסס אך ורק על הצהרות של צד שלישי שכפי שציינה בעבר טוויטר, מלאות בחוסר עקביות ואי דיוקים וחסרות הקשר חשוב". החברה מסרה כי היא "לא סבלה ולא צפויה לסבול מהשפעה מהותית של החברה" והוסיפה כי היא עדיין מתכוונת לסגור את העסקה במחיר ובתנאים המוסכמים. טוויטר הגיבה לבקשת תגובה מ-CNN והצביעה על מכתבה למאסק.
מכתב הסיום החדש הוא הסימן האחרון להשפעה של חשיפת חושפי החשיפות על המאבק המשפטי. זטקו זומן על ידי הצוות המשפטי של מאסק וצפוי להופיע להצהרה ב-9 בספטמבר.
"מר זטקו יעמוד בהתחייבויותיו המשפטיות של הזימון הזה והופעתו בהצהרה היא בלתי רצונית", אמרו עורכי הדין של זטקו, דברה כץ ואלכסיס רוניכר, בהצהרה ביום שני. "הוא לא מסר את גילויי המלשינים שלו לגופים הממשלתיים המתאימים כדי להועיל למאסק או לפגוע בטוויטר, אלא כדי להגן על הציבור האמריקאי ובעלי המניות בטוויטר".
עורך דין מאסק, אלכס ספירו, אמר ל-CNN בשבוע שעבר שהם זימנו את זאטקו בתיק עוד לפני שהתלונה שלו על חוש השחיתויות פורסמה ברבים. בדיון בבית המשפט בתיק ביום רביעי שעבר, הזכיר ספירו את זטקו מספר פעמים. ספירו הציע במהלך השימוע כי הצוות של המיליארדר אינו סומך על הערכת טוויטר לגבי חשבונות ספאם ומשתמשים פעילים יומיים הניתנים למונטיזציה (mDAU), מדד מפתח שהוא מספק למשקיעים, ואמר כי הצוות של מאסק מבקש מידע שיאפשר להם לבדוק את המדידות.
זטקו צפוי להעיד גם בדיון בסנאט ב-13 בספטמבר, משהו שגם מכתבו של מאסק מצביע עליו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה