דיגיטל וטק

נחשף: האם זו התשובה של טוויטר למאסק?

הרשת החברתית החלה בניסוי שעשוי לספק למאסק לפחות חלק מהמידע שרצה לגבי כמות המשתמשים האמתית שלה. האם טוויטר עושה זאת במקרה בזמן שהיא ומאסק נמצאים לקראת סכסוך משפטי על חוסר נכונותה לכאורה להוכיח לו כמה משתמשים יש לה?
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
האם התביעות ההדדיות מול אילון מאסק גרמו לטוויטר להילחץ? המתכנתת ג'יין מנצ'וּן-ווֹנְג, שנחשבת למי שזוכה להצצה ראשונה לרבים מהניסויים המוקדמים של הרשת החברתית, חשפה בסוף השבוע כי החברה עובדת על אפשרות חדשה שנראה כי אמורה לספק מענה, לפחות חלקי, לטענות של האיש העשיר בעולם כלפיה.
לפי תמונה ששיתפה וונג ביום שישי, פרופילים שמקושרים למספר טלפון שאומת יציגו תווית מיוחדת של מעין מגן ולצידו ההודעה "מספר טלפון מאומת". כך, גולשים אחרים ברשת החברתית יוכלו לדעת בבירור כי החשבון שבו הם צופים לא נפתח על ידי בוט שמפעיל המוני חשבונות שאין מאחוריהם אנשים ולכן לא שווים כסף עבור משקיעי החברה או בעליה.
עם זאת, גם אם התוספת הזו אכן תצא משלב הניסוי ותגיע לכולם היא עדיין לא מספיקה. זאת מאחר שלפי מרכז העזרה של טוויטר, הרשת החברתית מאפשרת לקשר את אותו מספר טלפון עם עד עשרה חשבונות – כלומר, לא כל חשבון חייב להיות מקושר למספר טלפון שונה, וייתכן שעשרה חשבונות "מאומתים" מופעלים על ידי משתמש אחד ולא עשרה. בנוסף, עדיין ייתכן שמשתמשים רוכשים מספרי טלפון בזול רק כדי לאמת המוני חשבונות ואז להיפטר מהמספרים, כפי שקורה בקרב ספאמרים לעתים קרובות.
כזכור, בין טוויטר לאילון מאסק מתנהל מאבק קשה סביב טענות לגבי יכולתה להוכיח כמה משתמשים אנושיים באמת יש לה. לטענתה, היא הוכיחה לאיש העשיר בעולם כי פחות מ-5% ממשתמשיה הם "בוטים" – אך מאסק טוען כי מה שטוויטר קוראת לו "הוכחה" לא אומר שום דבר, ודורש ממנה לחשוף נתונים נוספים אם היא רוצה שהוא יאמין שהיא אכן נהנית ממספר המשתמשים האנושיים שהיא טוענת שיש לה ויוציא לפועל את הצעת הרכישה הגבוהה שהגיש עבורה לפני כארבעה חודשים, לפני שחזר בו.
בינתיים, ציוץ אחר של וונג מציג ניסוי אחר של טוויטר – הצגת מספר הצפיות של ציוץ בתחתיתו, לצד כמות הלייקים והשיתופים. עם זאת, היא ציינה כי אינה יודעת האם המונה הזה יוצג רק לכותב הציוץ או לכל הגולשים. אם האפשרות האחרונה היא הנכונה, ניתן יהיה לקבל אינדיקציה לגבי כמות המשתמשים שצפו בציוצים ולהשוות את המספר הזה מול כמות השיתופים, ככל הנראה במטרה לנתח את דפוסי התפוצה של התכנים המתפרסמים ברשת החברתית (בעיקר כדי לדעת מי זוכה לצפיות באופן "אורגני" לעומת כאלה שזקוקים לרשתות של בוטים או מעריצים מושבעים שישתפו אותם כדי להגיע לתפוצה רחבה).

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה