משפט

בארגון נכי צה"ל זועמים: "פגיעה ישירה ברבבות נכי צה"ל"

בארגון נכי צה"ל מתייחסים לעובדה שרפורמת נפש אחת לנכי צה"ל, ככל הנראה לא תקודם בכנסת הנוכחית וזועמים על כך, "הארגון לא יתן יד לאף גורם להרוויח על גבם של אלה שמסרו את גופם ונפשם לטובת הקמת המדינה"
מערכת ice | 
כנסת ריקה (צילום מסך)
למרות ההצהרות התקשורתיות לפיהן העברת רפורמת נפש אחת בדיור וברכב נמצאת בהסכמה מלאה בין הקואליציה והאופוזיציה, והעברתה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, בעת האחרונה הגיע לידי ארגון נכי צה"ל מידע לפיו האופוזיציה והקואליציה אינן מסוגלות להגיע להסכמה על המשך העברת הרפורמה בקריאה שנייה ושלישית.
החקיקה העומדת על הפרק, ובעיקרה יישום המלצות מומחים שאושרו על ידי הממשלה, משרד הביטחון ומשרד האוצר, נוגעת לכ-20 אלף נכי צה"ל שאינם מסוגלים לרכוש רכב רפואי ואינם יכולים לממש את זכותם לקורת גג עקב עליית המחירים. מטרת החקיקה הינה קביעת מנגנוני הצמדה לאחר הקפאה של מעל 12 שנים, אינה מבדילה בין סוגי הנכויות, ומהווה רובד קטן מתזכיר 'חוק הנכים' הרחב.
יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן: "החל מהקמת המדינה ההכרה בחוב המוסרי והחוקי לנכי צה"ל הייתה מעבר לכל שיקול פוליטי, והארגון לא יתן יד לאף גורם להרוויח על גבם של אלה שמסרו את גופם ונפשם לטובת הקמת המדינה ושמירה על ביטחונה.
לכן, אנו קוראים לכל ראשי הסיעות לתמוך בהשלמת החקיקה, ללא תנאים וללא סייגים, ולקיים את הצהרותיהם מעל גלי האתר במלואן, ולא להפר את החוב המוסרי והחוקי של המדינה לפצועיה בנוסף, אנו קוראים להם לפעול במסגרת תיקון התזכיר המלא של חוק הנכים להענקת מענה מיטיבי לנכי צה"ל, על כלל סוגי הפציעות שלהם - נפש וגוף.
כל יום שעובר זה עוד יום שבו ממשיכה הפגיעה הישירה ברבבות נכי צה"ל, אשר אינם זוכים לקורת גג ראויה ולאפשרות בסיסית להתנייד חרף נכותם הצבאית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה