משפט

הציל פעוט שנפל מרכב במהלך נסיעה - ונפגע בעצמו

הישראלי היפה. בעת עמידתו ברמזור אדם זיהה כי פעוט נפל ממכונית חולפת וללא היסוס קפץ להצילו. במהלך פעולה זו נפל ונפצע. הוא תבע את חברת הביטוח וזהו פסק הדין

מערכת ice | 
לידה (צילום unsplash)
באוגוסט 2018, הבחין אדם בעת שעמד עם רכבו ברמזור אדם בפעוט שנפל מרכב נוסע בכיוון הנגדי. הוא לא היסס ורץ לעבר הפעוט כאשר הרכב המשיך בנסיעתו. תוך כדי פעולות החילוץ, מעד האיש ונפצע בצוואר ובכתף. בעקבות הנפילה נקבעו לו אחוזי נכות, כך על פי אתר המשפט הישראלי פסקדין.
לאחר מכן הוא תבע את אמו של הפעוט שנהגה ברכב וכנגד חברת הביטוח שלה "ביטוח ישיר- השקעות פיננסיות" תוך כדי טענה כי אירוע זה מהווה "תאונת דרכים" בהתאם לחוק הפיצויים. מנגד, הנתבעים הכחישו כי מדובר בתאונת דרכים היות ופעולת התובע אינה מוגדרת כ"שימוש ברכב מנועי".
שופט בית משפט השלום בבאר שבע, תומר אורינוב, קבע בפסק הדין כי האירוע נכלל תחת ההגדרה של "תאונת דרכים". בפסיקתו קבע כי פעולת החילוץ, עד לסיומה, הינה אירוע מתמשך לנפילת הפעוט מהרכב ולכן לא ניתן להפרידה כאירוע אחר. בנוסף, קבע כי כניסה ויציאה מרכב נחשבות כחלק מהשימוש ברכב ולפעוט, ללא עזרתם אחרים, לא הייתה שום אפשרות להציל עצמו.
השופט נעזר בסרטון ממצלמה אשר תיעד את התאונה וקבע כי נסיבות האירוע אינן שנויות במחלוקת. הוא הוסיף כי – "תאונת הדרכים מסתיימת רק כאשר הקטין מורם מהכביש מובל הצידה".
לתובע נקבע כי נגרמה נכות משוקללת בשיעור של 34.5% בעקבות התאונה ונפסק כי על חברת הביטוח לשלם לו פיצוי של 627,000 שקלים בגין הפסדי שכר ופנסיה, כאב וסבל, עזרת צד ג' והוצאות רפואיות. לסכום זה התווסף שכר טרחת עורך דין בשיעור של 13% והוצאות משפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה