משפט

יצא בזול? העונש של השוטר שתקף מפגין וצלם בבלפור

בית המשפט בראשון לציון גזר על ניצב ניסו גואטה אשר הורשע בתקיפה מפגין וצלם עיתונות בזמן מחאות בלפור חמישה חודשי מאסר, ודחה את בקשתו לבטל את ההרשעה על רקע שליחותו הציבורית: "אין המדובר במעשה חד פעמי ואקראי"
מערכת ice | 
ניסו גואטה (צילום אינסטגרם שקד גואטה וטוויטר, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

לאחר שבחודש יוני האחרון, הורשע סגן ניצב ניסו גואטה בתקיפה של מפגין וצלם עיתונות בזמן מחאות בלפור, בית משפט השלום בראשון לציון, גזר עליו היום (שלישי) חמישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

בפסק הדין, דחתה כבוד הנשיאה עינת רון את בקשתו של הנאשם לביטול ההרשעה, וקבעה כי על אף תרומתו למדינה במשך 25 שנות שירותו כשוטר בסיטואציות מורכבות, "אין המדובר במעשה חד פעמי ואקראי", כאשר "הנאשם נקט אלימות כלפי שני מתלוננים שונים, שאינם קשורים כלל ועיקר זה לזה". היא הוסיפה כי "קצין בתפקידו ובמעמדו של הנאשם נמדד לא רק בעיתות שיגרה ורגיעה, אלא דווקא בשעות קשות, מורכבות ורבות אתגרים".


לצד זאת השופטת ציינה כי תתחשב בתפקודו ושירותו של הנשאם במתן גזר דין, וכתבה בהחלטה כי "לא נגרם נזק כלשהו", וכי פסק הדין ניתן " בהתחשב במכלול זכויותיו האמורות של הנאשם".

לצד ההליך המשפטי, גואטה המשיך בתפקידו במשטרת ישראל, ובפסק הדין אף הובהר כי "לא הופנינו אל קביעה קטגורית כלשהי או אחרת, ולפיה יפוטר הנאשם ממשטרת ישראל לאחר הרשעה או גזר דין מסויים".
כזכור, על פי כתב האישום, במהלך פעילות משטרתית כנגד תהלוכת מפגנים שפעלה ללא אישור, פנה אחד הפעילים אל ניצב גואטה והתלונן בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הוא הדף בחוזקה פעמיים את המפגין בשתי ידיו בפניו. במקביל, מפגין אחר, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הקורונה של גואטה והחל להימלט מהמקום. בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח גואטה לבצע את מעצרו של המפגין.


לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, הנאשם וצלם עיתונות וסרטי תעודה אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו. במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין צלם העיתונות לבין הנאשם, גואטה הדף אותו בחוזקה בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, משקפיו של צלם העיתונות נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה