משפט

כשנה אחרי אסון מירון, מפקד המחוז מתפטר: "נושא באחריות"

כשנה ושלושה חודשים עברו מאז אסון מירון, בו נהרגו 45 אנשים, וכעת מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא, הודיע על התפטרותו מהמשטרה: "אני כמפקד האירוע נושא באחריות"
מערכת ice | 
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
יותר משנה עברה מאז אסון מירון, בו נמחצו למוות 45 אנשים שהגיעו להתפלל בהילולת הרבי שמעון בר יוחאי והיום (שני) פורסם ב-N12 כי מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא, הודיע על התפטרותו מהמשטרה.
 במכתב למפכ"ל המשטרה כתב: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני כמפקד האירוע נושא באחריות. כוונתי הייתה לאחריות של ממש, ללא חוכמות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי השותפים לאחריות".
מטעם המשטרה נמסר כי מפכ"ל המשטרה הודה לניצב לביא על שירותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. כמפקד מחוז צפון פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדרש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד.
מפקד המחוז הצפוני קיבל אחריות על האירוע עוד לפני הקמת הוועדה לבחינת אסון מירון. בוועדה העיד: "זה ברור לי שהיה שם לחץ קהל גדול מאוד בזמן קצר מאוד, הייתה שם החלקה וכנראה כמו סוג של מפולת שלגים וכך גם נהרגו 45 בני אדם. אני לא יודע לומר מה גרם לכך. לא יכולתי לתחקר את זה כי כל העסק נמצא בחקירה. אין לי תשובה מה גרם לאסון הזה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה