משפט

ארה"ב: יבוטלו 6 מיליארד דולר חובות לכ-200,000 סטודנטים

סטודנטים לשעבר הגישו תביעה ייצוגית המונית בטענה שהם תקועים עם חובות פדרליים בגלל שהוטעו על ידי מוסדות חינוך. משרד החינוך האמריקני הסכים לבטל את החובות שנצברו בשל הלוואות הסטודנטים של כ-200,000 אנשים
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום pexels, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
משרד החינוך האמריקני בממשל הנשיא ביידן הסכים לבטל את הלוואות הסטודנטים של כ-200,000 סטודנטים לשעבר, שהגישו תביעה ייצוגית נגד הממשלה בטענה שהם תקועים עם חובות פדרליים מבתי ספר שנמצאו שהטעו אותם.
התובעים הגישו את תביעתם נגד ממשל טראמפ בשנת 2019, וייצגו כ-264,000 חברי כיתה שאמרו שבקשותיהם לביטול הלוואות מתעלמות על ידי משרד החינוך. התביעה כונתה בתחילה סוויט נגד דבוס, וכשהתחלף שר החינוך אחרי עליית ביידן לשלטון, הוחלף השם לסוויט נגד קרדונה, על שם שר החינוך האמריקני הנוכחי מיגל קרדונה, שהחליף את השרה לשעבר בעידן טראמפ, בטסי דבוס.
על פי תנאי ההסדר של סוויט נגד קרדונה, משרד החינוך יאשר מיידית מחילת חובות של כ-6 מיליארד דולר. 200,000 הלווים הזכאים להקלה יקבלו ביטול מלא של חובם, החזרי סכומים ששולמו ותיקון לזכותם. שנמצאו כמבצעים התנהגות בלתי הולמת.
"ההסדר המוצע החשוב הזה יספק תשובות וודאות ללווים שנלחמו זמן רב למען פתרון הוגן של תביעות ההגנה של הלווים שלהם לאחר שרימו על ידי בתי הספר שלהם והתעלמו או אפילו נדחו על ידי ממשלתם", אמרה איילין קונור, מנהלת פרויקט בנושא הלוואות סטודנטים טורפות בבית הספר למשפטים בהרווארד.
במסגרת הפרויקט גיבשה רשימה של עשרות בתי הספר המעורבים בהתיישבות ושמשרד החינוך קבע כי עסקו בהתנהגות בלתי הולמת.
 
"מהיום הראשון, ממשל ביידן-האריס פעל לטפל בבעיות ארוכות הקשורות לתהליך הגנת הלווים", אמר קרדונה בהצהרה, "אנו שמחים שעבדנו עם התובעים כדי להגיע להסכם שיספק מיליארדי דולרים של סעד אוטומטי לכ-200,000 לווים ושאנחנו מאמינים שיפתרו את תביעות התובעים בצורה הוגנת ושוויונית לכל הצדדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה