משפט

גוגל בצרות: הכירו את הכת האפלה שחדרה אליה

בתביעה שהגיש עובד גוגל לשעבר הוא תובע את ענקית הטכנולוגיה בטענה שפוטר אחר שהחברה שיתפה פעולה עם חברי כת הרסנית שחדרה עליה, התעללה מינית באנשים וניצלה אותם לעבדות מינית
מערכת ice | 
גוגל (צילום pexels)
גוגל נפרצה על ידי כת הרסנית בקליפורניה בראשות מנהיג פדופיל, כך נכתב בכתב התביעה שהוגשה נגד החברה. מפיק הווידאו של גוגל לשעבר, קווין לויד, תובע את ענקית הטכנולוגיה בטענה שפוטר לאחר שבגוגל שיתפו פעולה עם חברי כת.
עובדים לשעבר בחברה, שנרשמו כארגון דתי ב-1971, האשימו את המנהיג הוותיק שלהם, רוברט ארל ברטון בהתעללות מינית ובהתנהלות לא נכונה. שתי תביעות הקשורות להאשמות אלו והוגשו על ידי חברים לשעבר, בשנים 1984 ו-1996, נסגרו מחוץ לבית המשפט.
בתחילת שנות ה-70 הטיף ברטון שחברים בקבוצה צריכים לשקוע באמנות גבוהה לאופרה וספרות, כדי להיפטר מחשיבה שלילית. הוא הסתמך על "44 מלאכים" - שכללו את רוחם של דמויות היסטוריות כמו ויליאם שייקספיר, בנג'מין פרנקלין והמשורר האיטלקי דנטה אליגיירי - שיובילו אותו.
"חברים בכת לשעבר סיפרו על טקסי מין שבהם המנהיגים ניסו לקיים יחסי מין עם 100 אנשים. הוא קרא לזה חגיגות אהבה". כך סיפרה כתבת שעשתה את התחקיר על הכת "לפוסט".
 
על פי התביעה, לויד, בן 34, החל לעבוד בגוגל באוגוסט 2017, דרך חברת שירותי תמיכה טכנולוגית שגם אותה הוא תובע. לויד טוען שזמן קצר לאחר שהועסק, הוא הבחין שהבוסים שלו בגוגל קידמו באופן בלעדי את חברי הכת, שכולם גרו במטה הקבוצה המשתרע על פני 1,200 דונם, הידוע בשם אפולו, באורגון האוס, קליפורניה.
גוגל אפילו רכשה יין, כך נטען בתביעה, מיקב גרנט מארי, כרם המזוהה לכאורה עם פולחן המנוהל על ידי חבר בכת.  התביעה טוענת שעובדים נוספים שעבדו בגוגל זכו ליחס מזלזל מראש הכת. "כל מי שמחוץ לקבוצה הזאת נתפס כנחות איכשהו ולעתים יריב", נכתב בכתב התביעה.
לאחר שהתלונן על הקשרים ההדוקים של עמיתיו לעבודה והממונים עם הכת, לויד פוטר בפברואר 2021 על ידי גוגל. בעבר, הקבוצה נחקרה גם על ידי פקידי הגירה על כך שגייסה לכאורה עובדים זרים לארה"ב באשרות דת, ולאחר מכן אילצה אותם לעבדות מינית, אך התביעה נעלמה כלא הייתה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה