משפט

מלחמת עולם בצמרת כאן 11: "משליט שלטון אימה ופחד"

המנכ"ל של תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, פנה באמצעות עורכת דינו ליו"ר התאגיד גיל עומר במסר חריף: "כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים, ומה כי כל שעומד לנגד עיניך הוא מטרה אחת ויחידה, לדחוק את רגליו של מר קובלנץ אל מחוץ לתאגיד"
מערכת ice |  4
גיל עומר, אלדד קובלנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במכתב חריף במיוחד שנשלח הבוקר (ראשון) לגיל עומר יו"ר המועצה בתאגיד השידור הישראלי "כאן", תוארה על פי עורכת הדין של המנכ"ל אלדד קובלנץ החבלה והפגיעה המכוונת לכאורה מצידו בתאגיד השידור הישראלי.
עו"ד אילה הוניגמן כתבה בפתח המכתב: "הריני לפנות אליך בשמו ומטעמו של מר אלדד קובלנץ, וזאת על רקע שורה ארוכה של צעדים ופעולות הננקטות על ידך מזה פרק זמן ממושך וביתר שאת בחודש האחרון שיש בהם כדי לסכן את עתידו ומעמדו של התאגיד. פנייתי זו נעשית מטעמו של מר קובלנץ בלב כבד ורק לאחר שכל הערוצים והמאמצים שנעשו על ידו, להביא להסדרת היחסים המקצועיים ביניכם אשר עלו על שרטון. אין זה דבר של מה בכך שמנכ"ל תאגיד ציבורי נדרש לפנות באמצעות בא כח אל יו"ר המועצה ודומה כי די בכך על מנת להבהיר עד כמה חמורים הדברים".

"ואולם מחויבותו של מר קובלנץ הינה בראש ובראשונה לתאגיד, על עובדיו ולמטרות וליעדם לשמם הוקם, כתאגיד ציבורי, על כל המשתמע מכך. מזה למעלה משנה שהינך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד. כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנית לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד, החל בעובדים, עבור דרך חברי הנהלה ועד לחברי מועצה. המתרחש ונעשה על ידך בתאגיד, במהלך החודש האחרון, ממועד פרסום דו"ח ועדת הבדיקה בראשותה של כב' הש' (בדימוס) אילה פורקצ'ה גדשו את הסאה".
"במהלך החודש האחרון, דומה כי כל שעומד לנגד עיניך הוא מטרה אחת ויחידה, לדחוק את רגליו של מר קובלנץ אל מחוץ לתאגיד, ובדרך להגשמת מטרתך זו – כל האמצעים כשרים ובכלל זה רמיסת כללי מנהל תקין, פגיעה בעובדי התאגיד בכסות של דאגה לשלומם, פגיעה חמורה וקשה בשמו הטוב של מר קובלנץ העולה כדי הוצאת דיבתו ממש ועוד. כפי שוודאי זכור לך, היוזמה להקמת הועדה היתה שלך. ואולם המציאות מלמדת אחרת. מיד עם פרסום דו" ח הועדה, בחרת לנסות בכל דרך אפשרית למצוא בו הכשר ולגיטימציה למהלך של הדחתו של מר קובלנץ מתפקידו כמנכ"ל. העובדה שהועדה מציינת במפורש כי יש לאפשר למר קובלנץ לפחות שישה חודשים לתיקון הליקויים שנמצאו בהתªהלות התאגיד, לא הפריעה לך למהר ולכנס את המועצה ולªסות להעביר החלטת הדחה של מר קובלנץ".
"אף העובדה שיו"ר הועדה, כב' הש' (בדימוס) אילה פורקצ'ה הביעה התנגדות נחרצת ביחס למהלך זה, הן בפני חברי המועצה בישיבה אליה זומªה והן ב ועדה בכנסת שדנה בממצאי הדו"ח, אף אלו לא גרמו לך, ולו לרגע, לעצור ולשקול צעדיך. כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך – סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד. אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרית. הינך עושה שימוש לא ראוי ואינטרסנטי בדו"ח הועדה.
"מצופה היה כי תפעל יחד עם מר קובלנץ להגדרת לוחות זמנים לטיפול בנושאים אלו תוך תיעדופם והגדרתם. ואולם המלצות אלו של הועדה מנוצלות על ידך לא לצורך שיפור וקידום התאגיד, אלא כדי לייצר מכשולים בלתי עבירים בפני מר קובלנץ. כך, הנך מציב למר קובלנץ לוחות זמנים בלתי סבירים בעליל, שלא לומר תלושים מהמציאות, לביצוע המטלות, תוך שהינך דורש ביצוען במקביל. מידי יום נשלחים מיילים מטעמך אל מר קובלנץ עם עוד ועוד מטלות ולוחות זמªים בלתי סבירים, והכל במטרה להתישו ולהכשילו על מנת שלא יוכל לעמוד בנדרש. מר עומר, התנהלות זו, לא רק שאינה מכבדת את תפקידך הבכיר כמו גם את תפקידו הבכיר של מר קובלנץ, אלא שהיא שימוש לרעה בדו"ח הועדה הנפגעים העיקריים מהתנהלותך זו הם בראש וראשונה עובדי התאגיד ולא פחות – הציבור הרחב".
"מיד לאחר פרסום דו"ח ועדת הביקורת החל מר קובלנץ שוקד ברצינות ומתוך לקיחת אחריות ומחויבות אמיתית ליישום מסקªותיו, ראשונה עד אחרונה. בין היתר מיהר ופנה אליך והציע, כהמלצת ועדת הביקורת, כי תתגייסו שניכם להליך גישור, באמצעות מגשר חיצוני, על מנת להשיב את היחסים ביניכם למסלול, לטובת התאגיד ועובדיו. למרבה הצער, הצעתו זו, עליה חזר פעמיים, נדחתה על ידך תוך שציינת כי אינך מעוניין בהליך כאמור. חלף זאת, הנך ממשיך במסע ההכפשות והדה לגיטימציה של מר קובלנץ וחמור לא פחות – מעניק הגנה למנהלים שהתנהלותם האישית והאלימה כלפי כפיפיהם אינה מוטל בספק. מר קובלנץ אינו מתכוון לשבת מנגד ולאפשר לך להמשיך בדרך זו. הפגיעה בשמו הטוב, אותו בנה בעשר אצבעות, הפגיעה בתאגיד, על עובדיו והפגיעה בהישגים חסרי התקדים אליו הגיע התאגיד בהובלתו של מר קובלנץ – על כל אלו בכוונתו לה ילחם בכל האמצעים העומדים לרשותו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נהפוך הוא
    עובד תאגיד 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיל עומר מנסה בכל דרך אפשרית להציל את המצב ולשפר את תיפקודו וביצועיו של התאגיד. זה תפקידו והוא עושה את זה בצורה מכובדת ומכבדת. העובדים ומרבית חברי ההנהלה רואים את מאמציו ומעריכים אותן מאוד.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה (ל"ת)
    ביבי 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק בהחלט. גיל עומר הוא האיש הטוב, קובלנץ הרשע (ל"ת)
    אחד שיודע 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בגיל 70 הכבוד כבר לא יעניין אותם, רק הבריאות
    בן 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים קטנים שעושים רק רע
    סגור