משפט

תנובה הסתבכה בענק? פרשת השחיתות בהתפתחות דרמטית

במסגרת הפרשה במרכזה עומדת תנובה ומשרד הבריאות, נפתח גל שני של חקירות. ההערכה כעת בחקירה היא שבתוך כמה שבועות יסוכם התיק, והוא יעבור לפרקליטות לצורך הגשת כתבי אישום למעורבים
כפיר אדר |  1
תנובה (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
פרשת תנובה מסתבכת? ביחידת להב 433 של המשטרה המשיכו היום (ראשון) בחקירת השחיתות במרכזה עומדת ענקית המזון וזימנו במסגרת הגל השני של החקירות בכירים לשעבר במשרד הבריאות בפרשת החשד לשחיתות בתנובה ובמשרד בו הועסקו בתקופתו של השר לשעבר יעקב ליצמן.
על פי כתב הפלילים של חדשות 13, אלי סניור, ההערכה כעת בחקירה היא שבתוך כמה שבועות יסוכם התיק, והוא יעבור לפרקליטות לצורך הגשת כתבי אישום למעורבים בסעיפים הרלוונטיים שיימצאו קוהרנטיים לחקירה.
הפרשה המדוברת נחשפה ביוני 2021 כאשר איש סודו של ליצמן, יועצו לשעבר, בכירים בתנובה, בחברות תרופות ולוביסטים נחקרו בחשד לקבל שוחד תמורת הקלות לגבינה הצהובה של תנובה. לפי סניור: "החשד של היחידה הארצית לחקירות הונאה, בחקירה שהתחילה כבר בשנת 2017, היה שכספי שוחד הועברו לעמותות הקשורות למוטי בבצ'יק, המקורב לליצמן, בתמורה לכך שניסה לקדם הקלות לתנובה מסימון מוצרים".
 
מנכ"ל תנובה, אייל מליס, כבר מסר את עדותו בפרשה, כמו גם יועץ התקשורת והלוביסט מנחם גישייד שנחקרו בחשד למעורבות. כעת, לאחר ההתפתחות האחרונה בפרשה צפוי גל שלישי של חקירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש חרדים,יש שחיתות (ל"ת)
    טוני 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור