משפט

מכה קשה לגוגל ופייסבוק: זה הקנס העצום שחטפו

שתי ענקיות הרשת יצטרכו לשלם ביוקר לאחר שבית משפט הטיל עליהן קנסות חסרי תקדים. מה היתה הסיבה לקנסות והאם הם יגרמו לשתי החברות נזקים משמעותיים?
יאיר מור | 
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
גוגל ומטא (פייסבוק לשעבר) ייאלצו לשלם יותר מ-100 מיליון דולר לרוסיה, כך קבע בית משפט במדינה ביום שישי. הסיבה לקנס: כשלונן המתמשך של שתי החברות בהסרת תכנים שהמדינה הגדירה כבלתי חוקיים או אסורים.
 
בית המשפט קבע כי גוגל תצטרך לשלם 7.2 מיליארד רובל, שהם כ-98 מיליון דולר, ומטא תצטרך להיפרד מ-2 מיליארד רובל, שהם כ-27 מיליון דולר. גובה הקנסות חושב לפי הכנסותיהן של שתי ענקיות הרשת ברוסיה, לאחר שבספטמבר הודיע בית המשפט כי חברות מערביות שלא יצייתו לחוקים וצווים ברוסיה יתמודדו עם קנסות בסך של 5%-20% מהכנסותיהן השנתיות במדינה. הכנסות גוגל ברוסיה ב-2020 עמדו על 85 מיליארד רובל.
הקנסות הללו הם הגבוהים ביותר שהוטלו אי פעם ברוסיה על חברות מערביות בשל אי הסרת תכנים. אך הם רק ההתחלה: בית המשפט הודיע כי הם עשויים לעלות אם התכנים המדוברים ימשיכו להופיע בגרסאות של גוגל ופייסבוק המוצגות לאזרחי רוסיה. אנטון גוֹרֶלְקין, חבר במפלגתו של פוטין המכהן בוועדת מדיניות המידע, אף איים בטלגרם לאחר פרסום הפסיקה: "מסיבה כלשהיא, החברה (גוגל) ממלאת את החלטות בתי המשפט באמריקה ובאירופה ללא ערעור. אם הקנס לא יגרום לגוגל להתעשת, חוששני שכמה אמצעים מאוד לא נעימים יינקטו".
גוגל מוסקווה אמרה לתקשורת כי היא לומדת את הפסיקה ולאחר מכן יוחלט על הצעדים הבאים. מטא לא הגיבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה