משפט

רומן זדורוב יחזור לכלא? כתב אישום מתוקן הוגש נגדו

הפרקליטות הגישה כתב אישום מתוקן ובקשה לתיקון כתב האישום לבית המשפט המחוזי נגד רומן זדורוב במסגרת המשפט החוזר שמתנהל נגד האסיר, ששוחרר לפני כשבוע וחצי למאסר בית לאחר 15 שנה
אביחי דלאל |  6
רומן זדורוב משתחרר (צילום דוד כהן פלאש 90)
הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לביהמ"ש המחוזי בנצרת כתב אישום מתוקן ובקשה לתיקון כתב האישום נגד רומן זדורוב, הנאשם ברצח בכוונה תחילה של הנערה תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. את כתב האישום המתוקן הגיש צוות הפרקליטים החדש המטפל בתיק - עוה"ד ויאאם קבלאוי, מיטל חן-רוזנפלד, משה מרציאנו, שרון הר-ציון ובנימין משה.
כתב האישום המתוקן מגיע במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו ומייחס לזדורוב עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, ולפי נוסח החוק החדש (לאחר הרפורמה בעבירות המתה) ברצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בקטינה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת, וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.
"תיקון כתב האישום בפרק העובדות כולל תיקונים שנועדו להתאים את עובדות כתב האישום המקורי לרפורמה בעבירות ההמתה. כמו כן, תוקנה רשימת עדי התביעה ע"י הוספת עדי התביעה, שנובעת בעיקר נוכח חומר חקירה שנאסף בשלב הערעור והמשפט החוזר, ופעולות חקירה שהתבקשו בעקבותיו" נכתב בבקשה לתיקון כתב האישום.
לפי הפרקליטות, כתב האישום המתוקן מתאר כיצד זדורוב עקב אחר תאיר ז"ל כשהלכה לשירותים, וכיצד שיסף את גרונה באמצעות "סכין יפנית" שנשא עימו בקביעות. לפי כתב האישום, זדורוב הותיר את תאיר ז"ל בתא השירותים, כשהיא שרועה על מושב האסלה. הוא נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופת המנוחה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על גוף המנוחה, דרך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה.
עוד תיארו כי זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לאחר הרצח, שבר את להב הסכין ששימש לפגיעה במנוחה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו.
כזכור, לפני כשבוע ולאחר 15 שנה ומאבק ציבורי ומשפטי רחב, אחד האסירים המפורסמים בישראל יצא לחופשי. זדורוב, יצא מכותלי בית הסוהר 'שאטה', שם חיכו לו בני משפחתו וכלי תקשורת רבים. האסיר לשעבר, נמצא בימים אלה במעצר בית בתנאים מאוד מגבילים ונוקשים עם איזוק אלקטרוני לאחר החלטת בית המשפט העליון שקבע משפט חוזר.
אישתו אולגה אמרה בעת שיחרורו: "לא חשבנו שהיום הזה יקרה אבל לפני חודש כשהתקבלה החלטת בית המשפט המחוזי הכיוון היה מובן. חיכינו, והנה היום הזה הגיע אני מתרגשת בשביל הילדים, מתרגשת בשביל המשפחה ובשביל רומן. אני לשמחתי לא שומעת שמישהו חושש ממנו אני שומעת רק דברים חיוביים ותמיכה מאנשים. אם יש כמה שחושבים ככה זה לא סימן למשהו נוראי".
עורך דינו ירום הלוי הוסיף באותו היום: "הראיות הן ראיות של זיכוי עם סימן קריאה. זדורוב מתנהג טוב בכלא, הוא עובד בכלא. בפרקליטות טוענים שיש ריב של מומחים. אני אומר שיש תמימות דעים בין כל המומחים. אני מודה שזה כמעט בלתי נקלט שלאחר 15 שנה בכלא, ללא חופשות, הוא יצא לאישתו זה יום גדול לרומן והמשפחה שלו. אני עובד בהתנדבות, 5.5 שנים ולא בכדי, רומן זכאי ומצוותי צודקת, השחרור עדיין לא מוכיח ולא מבטיח זיכוי אבל אנחנו מאמינים שיהיה בסדר".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זה בו של קצין בכיר
    מסכן הרסו לו אתה חיי 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבחונדה מהאח הגדול יודעת
    סגור
  • 5.
    טיפשן מהלכים מחפשים כסף
    מסכן הרסו לו אתה חיי 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל יויןדעים שזהבן של קצין בכיר . וגם. הבלונדה מהאח הגדול אשמה. חברתה.
    סגור
  • 4.
    כמה רצפים זורקים מכנסי עבודה לבור בטון בסיום יום עבודה?
    דניאל 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה האקדח המעשן
    סגור
  • 3.
    פרקליטות
    אורני 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פלא שרוצים לשנות את הפרקליטות רקמתם סיפור בלי הוכחות תעזבו את האיש לא הוא הרוצח סימנתם אותו כי לא הצלחתם להביא ראיות מוצקות די מספיק
    סגור
  • 2.
    רומן. זאדורוב
    חח 01/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצו. קורבן. היתלבשו על רומן. וזהו. אלוהים. אישמור
    סגור
  • 1.
    הם נורמלים?
    ליייאת 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מי הם מחפים, לעזאזל?
    סגור