משפט

"נותן לכם את המידע הכי מדויק": האיש שהפיץ את הדיווח על החטופים נעצר

המשטרה חשפה שאיתרה ועצרה את האיש שעומד מאחורי הדיווח השקרי שפורסם בטיקטוק על מבצע לחילוץ חטופים. למרות שבצה"ל הכחישו את הדיווח כמה וכמה פעמים הוא הגיע לבסוף גם למשפחות. דובר צה"ל: "הפצת ההודעות הכוזבות פוגעת במשפחות"
מערכת ice | 
הג'יהאד האסלאמי וטיקטוק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משטרת ישראל חשפה כי אתמול (שבת), היא איתרה ועיכבה לחקירה את האיש שעל פי החשדות הפיץ את סרטון הכזב שהצית את גל השמועות על מבצע לחילוץ חטופים שהתרחש בסוף השבוע האחרון.
למרות שבצה"ל הכחישו כמה פעמים את הדיווח הנ"ל זה מנע ממנו להתפשט ברשת כמו 'אש בשדה קוצים'. ההכחשות כללו שורת הבהרות שהועברו על ידי כמה גורמים במערכת הביטחון ואף על ידי משפחות החטופים.
בסרטון המדובר שאותו חשוד העלה הוא מספר על "הפעולה לחילוץ החטופים": "אני רוצה להיות הראשון שמבשר לכם. אני נותן לכם את המידע הכי מדויק שיכול להיות. אני לא אומר שום דבר שאינו מאומת".
במשך כמה דקות החשוד מפרט על אותו "מבצע חילוץ" כשהוא טוען שלכאורה 30 משפחות חטופים הוזעקו לבתי החולים בישראל. לאחר מכן, הוא נתן תיאור כללי על זהות חלק מאותם חטופים שכביכול חולצו.
שעות לאחר שהדיווח השקרי עלה לטיקטוק, הנהלת הרשת החליטה לחסום את החשבון ממנו הצעיר פרסם את הסרטון. בטיקטוק ישראל, התייחסו לאירוע ומסרו בהודעה לתקשורת כי: "חסמנו את החשבון שהפיץ שמועות על חזרתם של חטופים. הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה".
מטה המשפחות להחזרת החטופים, התייחסו לגל השמועות ומסרו בתגובה: "הפצת השמועות ברשתות פוגעת במשפחות שמחכות לשובם של יקיריהן כבר מעל שנה. אנו מבקשים מהציבור בכל לשון של בקשה: אנא אל תתנו יד להפצת שמועות שווא, זה בנפשנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה