משפט

סוכני הביטוח בישראל ייזהרו? כך הפרשה החמורה צריכה להשפיע

לידור לבקוביץ, יו״ר הוועדה לפיננסים בלשכת סוכני הביטוח בהתייחסות לפרשות וולת׳סטון וסלייס: ״לא מספיק שסוכן הביטוח יזהה הזדמנויות רווח ללקוחות שלו, עליו גם להבטיח שהם מבינים את הסיכונים״
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
לידור לבקוביץ, יו״ר הוועדה לפיננסים בלשכת סוכני הביטוח, פתח הבוקר (חמישי) את ועידת ההשקעות והפיננסים של הלשכה והתייחס בדבריו לסוגיה הבוערת בענף והוא תפקידם של סוכני הביטוח בפרשות וולת׳סטון וסלייס
״בתוך סביבה כלכלית שבה השווקים המסורתיים נתפסים כבלתי יציבים, אנו רואים עלייה בפנייה של לקוחות לאפיקי השקעה אלטרנטיביים. משקיעים מחפשים פתרונות יצירתיים לגיוון תיקי ההשקעות שלהם ופונים לאפיקים כמו קרנות גידור, קרנות חוב פרטיות, תשתיות, ונדל״ן פרטי. אפיקים אלו מציעים לעיתים פוטנציאל תשואה גבוה יותר מאשר מניות או אג״ח מסורתיים. אבל, יחד הם גם אפיקים שטומנים רמת סיכון גבוהה בהרבה. השקעות אלטרנטיביות דורשות הבנה מעמיקה, ניתוח שוק מקיף, ויכולת לנהל סיכונים בצורה שקולה". 

עוד הסביר: ״תפקידינו כסוכנים העוסקים בפיננסים הוא לא רק לזהות הזדמנויות עבור הלקוחות שלנו, אלא גם לוודא שהן מתאימות לפרופיל הסיכון שלהם. עלינו מוטלת האחריות לבצע בדיקת נאותות קפדניות לכל השקעה שאנו מציעים. זה לא מספיק לזהות הזדמנויות רווח, עלינו גם להבטיח שהלקוחות מבינים עד הסוף את הסיכונים הכרוכים בהשקעות אלו".
לסיום טען: ״בשנה האחרונה ראינו לא מעט מקרים בהם שקרנות אלטרנטיביות, שבתחילה נראו כהזדמנות אטרקטיבית להשקעה, נכנסו לקשיים כלכליים וגרמו להפסדים כבדים למשקיעים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה