משפט

הנשיא הרצוג: "לפעול ברוח תפיסתו של פרס נגד הטרור"

בכנסת מציינים 8 שנים לפטירתו של ראש הממשלה השמיני ונשיא המדינה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ובין השאר ספד לו נשיא המדינה הרצוג והעביר מסר בשם הנשיא המנוח למקבלי ההחלטות היום במדינת ישראל: "שמעון היקר היה מזכיר זאת שוב ושוב – עלינו לגבש אסטרטגיה ליום שאחרי, כולל הסדרים ברי-קיימא"
דוד זולדן |  2
יצחק הרצוג, גדי איזנקוט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אזכרתו של ראש הממשלה השמיני ונשיאה התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס: נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הפנים משה ארבל, הרמטכ"ל לשעבר וח"כ גדי איזנקוט, ח"כ גלעד קריב, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, הנשיא לשעבר רובי ריבלין ולמעלה מ -60 דיפלומטים עלו להר הרצל לקברו.
השבוע מציינים 8 שנים לפטירתו של ראש הממשלה השמיני ונשיא המדינה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס. בחייו, שמעון פרס ז"ל לא הסכים לקבל את המציאות הקיימת כפי שהיא, ולכל אורך שנות פעילותו הוא פעל להביא לשינויה בדרכים יצירתיות, חדשניות ומאתגרות, לא מעט פעמים כנגד כל המוסכמות או דעת הרוב, עניין שכולנו זקוקים לו בימים מורכבים אלו למען החזרת החטופים הביתה בהקדם האפשרי, ולמען החזרת הביטחון בכל חבלי הארץ אותם אהב. מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אותו הקים עוד בחייו, ממשיך את מורשתו ופועלו רב השנים גם בימים אלו.
הנשיא יצחק הרצוג ספד לו: "אי אפשר לחזור לשגרת חיים. חייבים לפעול ביתר שאת עכשיו. בדחיפות קריטית. להצלת אחיותינו ואחינו שעודם שם - בגיא צלמוות. ברוח תפיסתו של שמעון פרס נגד הטרור, כפי שהזכרתי, מוכרחים לבוא חשבון עם ארגון טרור רצחני שטובח באחינו – טובח - משמע לא רק בשבעה באוקטובר, גם בימים אלו. ארגון טרור שאחראי לאיום מתמיד על אזרחים ישראלים; ששותף לאג'נדה של ציר הרשע להשמדת העם היהודי ומדינת ישראל. על מדינת ישראל ומקבלי ההחלטות במיוחד להגביר ולהעצים את המאמצים ככל שניתן, ולפעול ביצירתיות, באומץ ובנחישות, שיביאו לעסקה מיידית ודחופה להחזרת כל החטופות והחטופים.  החטופות והחטופים עדיין שם, והם בסכנת חיים נוראה. השבתם היא צו מוסרי עליון. שמעון היקר היה מזכיר זאת שוב ושוב – עלינו לגבש אסטרטגיה ליום שאחרי, כולל הסדרים ברי-קיימא שיביאו ביטחון ושלום השזורים זה בזה. הוא היה, כאמור, איש חזון ומעש, נחוש ופרגמטי, נמרץ ושקול; ותמיד תמיד, מעל הכל – יהודי, ציוני, ישראלי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתה לא נשיא שלנו אתה דראק שמיצג רק את השמאל (ל"ת)
    ררחל 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הדבר החיובי היחיד שעשה פרס - מפעל טקסטיל.
    מיכאל 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוז'י לא עשה שום דבר טוב.
    סגור