משפט

האינטרפול בודק: ישראלים חשודים בהלבנת הון והונאות משקיעים בחו"ל

בעקבות צווים של אינטרפול, יותר מ-13 ישראלים נעצרו בחו"ל לאחרונה, ברובם במדינות האיחוד האירופי. המעצרים נוגעים לחשדות לעבירות הונאה והלבנת הון, כאשר חלק מהעצורים ממתינים להחלטות בתי המשפט המקומיים. וגם: האם וכיצד מדינת ישראל מעורבת בהליכי ההסגרה?

מערכת ice |  1
הונאות תשלומים והלבנת הון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשבועות האחרונים חלה עלייה חדה במספר הישראלים שנעצרו בחו"ל בעקבות צווים של אינטרפול. לפי נתונים עדכניים, יותר מ-13 אזרחים ישראלים נעצרו במדינות שונות ברחבי העולם, בתגובה לבקשות הסגרה שהגיש הארגון הבינלאומי. המדינות בהן התרחשו מעצרים בולטים כוללות את יוון, קפריסין, מונטנגרו וגרמניה.
לפי הדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, רק ביוון נעצרו לפחות חמישה ישראלים בעקבות בקשות הסגרה מצרפת, בלארוס, רוסיה, ארה"ב וגרמניה. בקפריסין נעצרו שני אזרחים ישראלים בשל עבירות הנוגעות לרכישת ופיתוח נדל"ן בחלק הטורקי של האי. מקרה נוסף התרחש בצרפת, שם נעצרו ארבעה ישראלים בשל חשדות להברחות גת. כל הארבעה שוחררו בערבות, אך ברחו ולאחר מכן נעצרו שוב באירופה בשל צווים נוספים.
 
בין המעצרים המיוחדים, ניתן למנות את המקרה של אזרח ישראלי שנעצר בסנט פטרסבורג בעקבות צו מעצר של ארה"ב וקנדה בגין הונאת משקיעים בהיקף של 233 מיליון דולר. עם זאת, הוא שוחרר בסופו של דבר על ידי בית משפט מקומי, כנראה בשל היעדר הסכם הסגרה בין רוסיה לארה"ב.
לפי מקורות משפטיים, רוב העצורים התנגדו להסגרתם וניהלו מאבק משפטי על מנת למנוע את העברתם למדינה המבקשת. רבים מהם מתלוננים על תנאים קשים בכלא ומעצריהם עלולים להימשך זמן רב עד להכרעה. עם זאת, במקרים רבים בתי המשפט דוחים את הערעורים ומאשרים את ההסגרה, במיוחד למדינות האיחוד האירופי.
בנוגע למגעים עם מדינות מבקשות ההסגרה, נדיר למצוא ישראלים שמסכימים להסגרה, ובחלק מהמקרים מנסים לנהל משא ומתן לשינוי או ביטול סעיפים בגין העבירות המיוחסות להם. למרות זאת, חלק מהמדינות מסרבות לנהל מו"מ ועומדות על מימוש ההסגרה.
עורך הדין מרדכי ציבין, המייצג מספר ישראלים הנמצאים במצב זה, ציין בשיחה עם ynet כי מרבית המועמדים להסגרה פונים לדרוש התערבות מדינת ישראל, אך המדינה לא מתערבת בהליכי ההסגרה שמנוהלים במדינות אחרות. ציבין הדגיש כי "רוב המקרים נבדקים בקפדנות רבה על ידי פרקליטות המדינה והבקשות נדחות פעמים רבות".
כמו כן, נמסר ממשרד החוץ כי הוא עוקב אחרי המעצרים הנוגעים לצווים בינלאומיים, ומעניק שירותים קונסולריים לכל אזרח ישראלי הנעצר בעקבות צווים של אינטרפול.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העברת כספים לחאמס
    בלתי מפלגתי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע לא הוצא צו מעצר בינלאומי בגין העברת הכספים במזוודות כל חודש לחאמס באישור ישראלי
    סגור