השוק

יצחק תשובה מקבל את התנאים של ממשלת קפריסין: ניומד ממשיכה עם אפרודיטה

ממשלת קפריסין מסרבת לאשר לניומד אנרג'י של קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה, לעשות שימוש במתקנים במצריים ודורשת מהשותפות להקים את מתקני הפקת הגז מאפרודיטה בקפריסין
ניצן כהן | 
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים)
ניומד של קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה מקבלת את הבקשה של ממשלת קפריסין ותגיש כבר בימים הקרובים תוכנית מעודכנת לפיתוח מאגר אפרודיטה מתוך כוונה שממשלת קפריסין תאשר אותה ופיתוח המאגר יוכל לצאת לדרך. וזה נתון חשוב מאוד למשקיעים.
עכשיו נסביר את הדברים. ניומד של קבוצת דלק מחזיקה ב-30% ממאגר הגז אפרודיטה שממוקם בשטח הימי של קפריסין. מאגר אפרודיטה נחשב למאגר גדול של 124 BCM שהוא רבע מהגודל של מאגר לוויתן שנחשב למאגר עצום בגודלו. אז אם אלה פני הדברים הרי שניתן להבין את החשיבות של מאגר בסדר גודל של אפרודיטה.
ניומד הגישה לממשלת קפריסין לאישור תוכנית לפיתוח המאגר ולאחר מיכן עשתה בו שינויים שהשורה התחתונה שלהם היא להזרים את הגז למתקנים במצריים ושם להעביר אותו את הטיפול הדרוש (כמו הנזלה) ולהפיץ אותו ללקוחות בעולם. ממשלת קפריסין כמובן התנגדה לשינוי הזה (ששווה לה לא מעט כסף) ומכאן היא דרשה מניומד לשנות שוב את התוכנית כך שהמתקנים הגדולים יוצבו בשטחה.
ניומד הסכימה לדרישה הזו של ממשלת קפריסין, למרות שיש למהלך כזה עלויות לא מבוטלות, והיא מבצעת את השינוי שהתבקש על ידי ממשלת קפריסין ותגיש אותו לאישור רשמי כבר בימים הקרובים כדי לקדם בפיתוח המאגר.
עכשיו כדאי להבין שלפיתוח מהיר של מאגר אפרודיטה יש משמעות עסקית גדולה מאוד מאוד שכן אירופה משוועת למקורות אנרגיה זמינים בשל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ולכן ככל שמאגר אפרודיטה יתחיל להפיק את הגז, יהיו לו רוכשים במחירים גבוהים וממדינות שהן AAA, כלומר מדינות אירופה וזה מהלך חשוב מאוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה