משפט

מטורף: קשיש בן 81 חשוד בעוקץ באלפי שקלים מהבנקים

התפתחות דרמטית בחקירת "עוקץ קשישים" אותה מנהלת היחידה המרכזית שבמחוז ירושלים. חוקרי יחידת ההונאה נדהמו לגלות את גילו המופלג של חשוד נוסף שנעצר בפרשה. החשוד הועבר לחקירה ומעצרו הוארך בבית המשפט
מערכת ice | 
קשישים (צילום pexels)
במסגרת חקירת תלונות שהתקבלו בתחנות המשטרה ברחבי הארץ מקשישים שנפלו קורבן למעשה עוקץ ומרמה, ולאחר שחשוד במעשה (תושב צפון הארץ בשנות ה-40 לחייו) נעצר לאחרונה במסגרת חקירה זו, ביום שני עצרו בלשי הימ"ר חשוד נוסף שהועבר לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, ובסיומה נכלא.
לתדהמת חוקרי ההונאה בימ"ר, גילו של החשוד שנעצר, תושב הצפון גם הוא, משתווה לערך גיל קורבנותיו והנו- 81! על פי החשד, חשוד זה היה מעורב בהונאתם של קשישים רבים במרמה וכך שלשל לכיסו סכומי כסף לא מבוטלים השייכים לקורבנות הקשישים, בהם קשישה בת 85 ממנה גנב סכום כסף של כ-6,000 ש"ח אותו ניסה להסליק מתחת לשטיח בניידת המשטרתית בה הובל בעת מעצרו.

לצד העבירה הפלילית במעשים אלו, הרי שמדובר בתופעה פסולה בה ניצלו המעורבים את קשיי השפה, תמימותם וגילם של אותם קורבנות, תוך התחזות לגורמים רשמיים של בנקים או גורמים אחרים והצגת מצג-שווא שלאחריו נדרשו אותם קורבנות להעביר את מיטב כספם לחשבון "מאובטח", או לחילופין למסור את כרטיסי האשראי לשליח מיוחד שיגיע עד אליהם.
אמש (רביעי), הובא החשוד לדיון בעניינו בבימ"ש שלום בירושלים, שם הוארך מעצרו ב-5 ימים, עד לתאריך 1.9, והחקירה במשטרה נמשכת.  רפ״ק אלי ליבקינד, מפקד יחידת ההונאה במחוז ירושלים, שב ומתריע גם היום בפני אוכלוסיית הגיל השלישי- ״אסור בשום אופן וצורה להעביר כספים, פרטי אשראי או פרטים אישיים רגישים. ככל שעולה איזשהו ספק בפנייה כזאת המתקבלת, יש ליצור קשר יזום עם הבנק אך ורק באמצעות מספרו המוכר של מוקד שירות לקוחות. במידה ועולה חשד לניסיון הונאה- חשוב לפנות למשטרה ולדווח על כך בהקדם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה