משפט

פעילת השמאל ביקשה להקרין את הסרט "ג'נין ג'נין" - והסתבכה

משטרת חיפה במחוז חוף זימנה לחקירה באזהרה את המבקשת להקרין את הסרט "ג'נין ג'נין", בניגוד להחלטת בית המשפט וסגרה היום את המקום בצו סגירה. בהמשך לחקירתה באזהרה, המשטרה זימנה בשנית את המבקשת לשימוע ובמסגרתו הוציאה צו סגירה למקום למשך שעות ההקרנה בערב

מערכת ice |  2
מוחמד בכרי בבית המשפט (צילום פלאש90)
משטרת חיפה במחוז חוף זימנה לחקירה באזהרה את המבקשת להקרין את הסרט התיעודי השנוי במחלקות "ג'נין ג'נין", בניגוד להחלטת בית המשפט וסגרה היום את המקום בצו סגירה.
בהמשך לחקירתה באזהרה במשטרה בגין 'הפרת הוראה חוקית' של המבקשת להקרין את הסרט "ג'נין ג'נין" בחיפה וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט שקבע שאסור להקרינו, זימנה המשטרה היום (שני) בשנית את המבקשת לשימוע ובמסגרתו הוציאה צו סגירה למקום למשך שעות ההקרנה בערב.
מטעם המשטרה נמסר: "המשטרה לא תאפשר את הפרת החוק באופן בוטה ותפעל לאכיפתו בכל מקום בו תזהה ביצוע עבירה או חשש להפרת הסדר הציבורי ושלום הציבור".
כידוע, מדובר בסרט התיעודי השנוי במחלוקת "ג'נין ג'נין" של הבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי משנת 2002.
על פי הדיווח של "ישראל היום", מדובר במזכירה במחוז חיפה של המפלגה הקומוניסטית הישראלית. כידוע, מדובר במפלגת שמאל רדיקלית קומוניסטית אשר מהווה חלק מהחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון.
על פי "ישראל היום", כי היא תכננה להקרין את סרטו החדש של מוחמד בכרי "ג'נין ג'נין 2" במועדון המפלגה בוואדי נסנאס. בנוסף, דווח כי תוכנן לאסוף באירוע תרומות לסיוע הומניטרי לרצועת עזה. 
הסרט כולל טענות של פלסטינים על פשעי המלחמה לכאורה שביצעו חיילי צה"ל ובפרט טענה של קשיש פלסטיני כי חייל גנב ממנו חפץ מסוים. הסרט התיעודי נערך על רקע הקרב שניהל צה"ל במחנה הפליטים ג'נין במסגרת מבצע "חומת מגן". בתי משפט קבעו לא פעם כי מדובר בסרט שקרי שמוציא את דיבת חיילי צה"ל לרעה. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מוחמד בכרי עדיין חי ?? לא מאמין (ל"ת)
    במאי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדובר על סרט חדש שלא נאסר להקרנה
    יעל 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסרט הקודם ג'נין ג'נין נאסר להקרנה. לא הסרט החדש הזה
    סגור