משפט

החרדים מחריפים את המאבק ביועמ"שית: סבסוד מעונות היום יחזור?

בחברה החרדית ממשיכים להילחם בכל הכוח בהחלטת היועמ"שית ברהב-מיארה על ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים המיועדים לשירות צבאי. שתי עמותות חרדיות הגישו עתירה לבג"ץ בהן הן דורשות צו ביניים לביטול המהלך
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, vecteezy)
לאחר שבתחילת החודש, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, החליטה על שלילת תקצוב מעונות היום עבור ילדי אברכים המיועדים לשירות צבאי שלא מתייצבים לגיוס, המנהיגים החרדים החלו לפעול על מנת להביא לביטול הגזרה. 
כעת, עולה שהסוגייה מגיעה לבג"ץ. העמותות "אמת ליעקב" ו-"שמורה" החרדיות, פנו בעתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת היועמ"שית בנוגע לסבסוד מעונות היום לילדי אברכים. בעתירה, העמותות דורשות להוציא צו ביניים שימשיך את הסיוע לתקופת מעבר.

ילדים חרדים, קרדיט: חיים גולדברג/Flash90
בפנייתן לבג"ץ כתבו העותרות כי: "חברות ללא מטרת רווח ונפגעת פרטית, עותרות לבית המשפט הנכבד, בבקשה לתת למשיבים צו על תנאי, המורה להם לבוא וליתן טעם מדוע לא יכריז ויורה בית המשפט הנכבד כי תבוטל חוות דעתה של היועמ"שית, לפיה אלו קבעו במכתבם מיום 11.08.2004 כי במצב החוקי הקיים, בהתאם לפסק הדין, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון".
במקביל, העמותות דורשות מהמדינה להעניק את מימון מעונות היום כחלק מהתנאים לעידוד אימהות בחברה החרדית לצאת לעבוד. בעתירה הן דורשות שהמדינה תשתתף במימון עלות שכר לימוד במעון או במשפחתון שנה"ל תשמ"ד, לכל הפחות עד לסוף שנת הלימודים תשפ"ה.
לאחר הגשת העתירה, ביהמ"ש הורה למדינה להשיב בתוך פרק זמן קצר של 3 ימים, זאת לאור הסמיכות לתחילת שנת הלימודים. עורכי הדין של העותרים מארגון אמת ליעקב, מסרו כי: "בדרך כלל ניתן מועד של שבוע, זה סימן טוב לבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה