משפט

קליל מצטרפת לתביעה: החקירה של היצף היבוא מסתבכת

הצטרפות קליל לתביעה בנושא היצף יבוא האלומיניום מסין וחשיבותה כמרכיב מרכזי בתעשייה ולכן יש ערך מבחינתי לאפשר להם הארכה המבוקשת. חברת קליל העבירה ביום 18.08.2024 בקשה להצטרף לחקירה. בהיות החברה מרכיב מרכזי בתעשייה המקומית, ומשביקשה בשלב זה להצטרף, מצא הממונה כי עולה הבקשה כדי טעם מיוחד
מערכת ice | 
צורי דבוש (צילום ראובן קפיצ'ינסקי)
בימים האחרונים ובהמשך לחקירת הממונה את יבוא האלומיניום מסין לישראל, התקבלו אצל הממונה מספר פניות מהצדדים, כי בהתאם לסעיף 27(ב) לחוק היטלי סחר ואמצעי הגנה, יעשה שימוש הממונה בסמכותו לפיו "הממונה רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, להאריך את התקופה האמורה בסעיף קטן (א) בתקופה נוספת שלא תעלה על 30 ימים.
הבקשות שהועברו פירטו את הטעמים הבאים: צורך לתרגם מסינית לאנגלית ולעברית: חברות יצרניות בסין העלו כי קיים צורך לתרגם לסינית את השאלונים ולאחר מכן את הנתונים מסינית בהתאמה. לאחר שבדק הממונה את בקשתם, הוא מצא כי אכן הצורך שהעלו הינו מיוחד, ועולה כדי הגדרת החוק כ"טעמים מיוחדים".

הצטרפות קליל לתביעה וחשיבותה כמרכיב מרכזי בתעשייה ולכן יש ערך מבחינתו לאפשר להם הארכה המבוקשת. חברת קליל העבירה ביום 18.08.2024 בקשה להצטרף לחקירה. בהיות החברה מרכיב מרכזי בתעשייה המקומית, ומשביקשה בשלב זה להצטרף, מצא הממונה כי עולה הבקשה כדי טעם מיוחד.
הצורך בשיתוף פעולה עם הפתיחה בחקירה. פניות רבות הגיעו מצד יצרניות ויבואנים להאריך לצורך מתן תגובות. הצטברות כמות משמעותית של בקשות הינו מקרה מיוחד, ולכן גם הוא מצטרף לטעמים. מעבר לכך יש לציין כי גם בעבר נטה הממונה לספק ארכות להגשת מענים לשאלוני פתיחה בחקירה.
לאור כל טיעונים אלו, ובהצטרף העילה הכללית של מצב המלחמה החריג בה מצויה מדינת ישראל, החליט הממונה כי מתקיימים תנאים מיוחדים להארכת מועד ההגשה של החומרים הנדרשים במסגרת חקירת ההיצף של אלומיניום בישראל מסין ב-14 ימים עד לתאריך 08.09.2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה