משפט

רמי לוי מסתבך בענק? זה החשד שנבדק נגד הרשת

הרשות לניירות ערך מנהלת בירור מנהלי כנגד החברה, בחשד להפרות דיווח בקשר לדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2023. על פי הדיווח של החברה, הבירור המנהלי מתמקד בדיווח מיידי שפורסם ב-17 באוגוסט 2023 וכן בדוח הכספי המתוקן שהחברה הגישה לרבעון הראשון
מערכת ice |  4
רמי לוי (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, יחצ, shutterstock)
הסתבכות חדשה? חברת רמי לוי שיווק השקמה, הנשלטת בידי איש העסקים רמי לוי, נמצאת במעורבות חמורה עם רשות ניירות ערך. הרשות מנהלת בירור מנהלי כנגד החברה, בחשד להפרות דיווח בקשר לדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2023.
על פי הדיווח של החברה, הבירור המנהלי מתמקד בדיווח מיידי שפורסם ב-17 באוגוסט 2023 וכן בדוח הכספי המתוקן שהחברה הגישה לרבעון הראשון. הבירור מתנהל הן כנגד החברה והן כנגד נושאי משרה בה.

החברה הבהירה כי להערכתה, הבירור המנהלי אינו צפוי להשפיע על פעילותה השוטפת. אולם, המקרה מעלה שאלות מהותיות לגבי איכות הדיווח הפיננסי והבקרות הפנימיות בחברה. הרקע לבירור הוא טעות משמעותית שנפלה בדוחות הרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על שיפור חד ברווחיות הגולמית, אך בדיקה פנימית חשפה כי עלות מכירות של קניות מספקים בסך 58.9 מיליון שקל לא הוצגה כראוי. 
לפי כלכליסט, תיקון הטעות הוביל לירידה חדה ברווחיות הגולמית, מ-25.13% ל-21.77% בלבד. כמו כן, הטעות הציגה שיפור מוטעה ברווח התפעולי והרווח הנקי, שבפועל היו נמוכים בהרבה. החברה הסבירה כי הטעות נבעה מרישום שגוי של התחייבויות לספקים בין הרבעונים, אך עדיין יש לבחון את איכות הבקרות והפיקוח הפנימיים בחברה.
מעורבות רשות ניירות ערך מעידה על חומרת המקרה ועל החשש לליקויים מהותיים בדיווחים הפיננסיים של החברה. הבירור המנהלי צפוי להעמיק את החקירה ולבחון את מידת האחריות של הנהלת החברה ונושאי המשרה.
מקרה זה מעלה שאלות נוקבות לגבי טוהר המידע הפיננסי המדווח על ידי חברות ציבוריות בישראל. הוא מדגיש את החשיבות של בקרות פנימיות איתנות ושל תרבות דיווח אמינה, על מנת להגן על ציבור המשקיעים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נשמע כמו טעות קטנה בשוגג
    אלירם 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אבל יש מצב שינסו לנפח את זה ולהזיק על רקע פוליטי. יש מספיק נשמות לא טובות שרוצות להזיק בקליקות הסגורות של הדיפ סטייט הישראלי.
    סגור
  • 2.
    החברות של רמי לוי נסחרות בבורסה..ערכם למעלה 200 מיליארד
    שונא גזענים 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ש"ח . מספיק לקשקש.. הכתבות המכפישות נגד החברות שלו ם ממניעים גזעניים כפי שעשו לאייל גולן הזמיר של המדינה..וגם לקובי פרץ ..לכן המאפיה השמאלנית רוצה לפגוע במזרחים המצליחים ביותר
    סגור
  • 200 מיליארד? זו התקמצנות, 2 טריליון לפחות אם לא יותר
    פיצולו 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשיר כקורח שם בכיס את בזוס מאסק וגייטס ביחד
    סגור
  • 1.
    מי רואה החשבון שלהם? (ל"ת)
    ישראל 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור