משפט

ענק הנדל"ן סופג עוד מכה: אלו הצעדים שנוקטת רשות ניירות ערך

חנן מור, שהייתה אחת מחברות הנדל"ן הבולטות בישראל, קרסה בנובמבר 2023 תחת נטל חובות של 2.9 מיליארד שקל, אך בדיקת הרשות מגיעה לאחר שכבר בינואר 2024 פורסם דו"ח חמור על ליקויים בדו"חות החברה בין השנים 2021-2023. הליקויים כללו אי-מתן גילוי על סימני אזהרה, טעויות בדיווח על הלוואות, ובעיות בבקרה הפנימית
מערכת ice | 
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ גילי יערי)
לאחר שרשות ניירות ערך הודיעה על פתיחת בירור מנהלי נרחב בחברת צילו-בלו, לשעבר חנן מור, כאשר הבדיקה, המתמקדת בשנים 2020-2024, מעלה חשדות להפרות חמורות של חוק ניירות ערך, ומתמקדת בדיווחי החברה על תזרימי מזומנים, תוצאות הבירור עשויות להוביל לעיצומים כספיים משמעותיים על החברה ובעלי תפקידים בה, ואף למניעת כהונה של בכירים מסוימים.
חנן מור, שהייתה אחת מחברות הנדל"ן הבולטות בישראל, קרסה בנובמבר 2023 תחת נטל חובות של 2.9 מיליארד שקל. הקריסה נבעה בעיקר מרכישות ממונפות של קרקעות בתקופת הריבית האפסית, כולל רכישה שאפתנית של קרקע במתחם שדה דב בכ-1.6 מיליארד שקל.

בדיקת הרשות מגיעה לאחר שכבר בינואר 2024 פורסם דו"ח חמור על ליקויים בדו"חות החברה בין השנים 2021-2023. הליקויים כללו אי-מתן גילוי על סימני אזהרה, טעויות בדיווח על הלוואות, ובעיות בבקרה הפנימית של החברה.
כך או כך, על פי הדיווח החברה מנסה לגייס כ-22 מיליון שקל לגישור על פערי תזרים, צעד שמעורר שאלות נוספות לגבי יציבותה הפיננסית העתידית. התפתחויות אלו מדגישות את הצורך בפיקוח הדוק יותר על חברות נדל"ן ציבוריות ובשקיפות מוגברת בדיווחיהן הכספיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה