משפט

בדרך להסכם פשרה? התפתחויות חדשות בתביעה הייצוגית נגד וולט

בבית הדין לעבודה בירושלים מתנהל תיק העוסק במעמדם החוקי של העובדים, האם הם שכירים או עצמאיים? השופטת הכריזה שתמתין למסקנות הוועדה המיוחדת שהוקמה. בינתיים הציעה: פנו לגישור. האם הצדדים יסכימו להליך? 

מערכת ice |  2
וולט (צילום pexels, shutterstock)
האם השליחים של וולט הם שכירים או עצמאיים? זו השאלה שעומדת במרכזו של תיק המתנהל בימים אלו בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. על פי כתב התביעה, שהוגש בשם עובד לשעבר, החברה החתימה את העובדים על חוזה העסקה אחיד שמתייחס אליהם בתור עובדים שכירים לכל דברים מלבד הזכויות הסוציאליות שאמורות להינתן לעובדים שכירים. 
בדיון שהתקיים היום (שלישי) הציעה נשיאת בית הדין לצדדים לפנות לגישור, כך פורסם היום ב-TheMarker. התביעה הסכימה לצעד זה, אך ההגנה ביקשה שהות על מנת להשיב. השופטת קבעה כי עליהם לענות לבקשה תוך 30 יום. הסיבה לבקשה לפנות לגישור היא בשל המתנה לתשובות על התקדמות הצוות הבין משרדי בממשלה שבוחן את הסדרת הכלכלה בפלטפורמות שונות כמו וולט בעולם התעסוקה המודרני המשתנה.
בינתיים, היועצת המשפטית לממשלה הגישה את עמדתה לבית המשפט. לדבריה, תובענה ייצוגית היא לא הדרך הנכונה לדון בסוגיה. זוהי לא הפרשיה המשפטית היחידה בה וולט מסובכת. סמנכ"ל החברה הואשם בכך שקיזז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש פה אינטרס
    שליח מתנקם 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שליח שלא עובד עם וולט כבר שנים מנסה להתנקם בחברה ולהוציא מהם עוד כמה גרושים. "תנאים סוציאליים" עוד שם נרדף לתן למדינה לעשוק אותי ולגזור קופון על השכר. ביום שזה יקרה שליח ישלשל לכיס שלו פחות כסף בטענה שהוא מקבל ימי מחלה וחופשה. חחחחחחח בדיחה.
    סגור
  • 1.
    וולט
    ליהי 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברה מפוקפקת. של נצלנים שקרנים וגם גנבים בזמן מלחמה לגנוב כספי מיסים שהמדינה זקוקה להם הלואי. ויכניסו אותם לכלא
    סגור