משפט
חברת החשמל מסתבכת: מדוע הצרכנים תובעים 39 מיליון שקל?
בקשה לתביעה ייצוגית (נוספת) נגד חברת החשמל: העותרים טוענים כי נוקטת בהליכי גביה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן
בקשה לאישור תביעה ייצוגית, יש לציין נוספת, הוגשה נגד חברת החשמל הוגשה אתמול [ראשון] לבית המשפט המחוזי מרכז. התביעה עוסקת בטענה כי הליכי הגביה אשר נוקטת חברת החשמל הינן בניגוד לחוק הגנת הצרכן.
עפ"י הנטען בתביעה הייצוגית, ביום 13.06.2016 חוקקה כנסת ישראל תיקון לחוק הגנת הצרכן, שנכנס לתוקף ביום 16.09.2016 אשר הוסיף את סעיף 13ב2 לחוק. תיקון זה קבע מספר חובות על עוסק, לרבות חברת החשמל, טרם נקיטת הליכי גבייה, כגון: חובה לשלוח "הודעת חוב" וכן באי חיוב בהוצאות גבייה במקרה של אי משלוח "הודעת חוב".
עפ"י הנטען בתביעה הייצוגית, לאי-משלוח הודעות החוב ישנן שתי השלכות על פעולותיה העוקבות של חברת החשמל לגביית חוב: האחת: האיסור לנקוט בפעולות גבייה כלשהן בטרם חלפו 14 ימים ממועד משלוח הודעת החוב (סעיף 13ב2(ב) לחוק הגנת הצרכן). מאחר שלא נשלחה הודעת חוב – כל הפעולות שבהן נקטה חברת החשמל לגביית חובות מלקוחותיה נעשו בניגוד לחוק הגנת הצרכן. פעולות גבייה, שנעשו בניגוד לחוק הגנת הצרכן, הן פעולות גבייה בלתי-חוקיות, שיש לבטלן ולהשיב לצרכני חברת החשמל כל חיוב שבו חויבו בגין פעולות גבייה בלתי-חוקיות אלה.
השנייה – האיסור לחייב צרכן בהוצאות גבייה בטרם חלפו 14 ימים ממועד משלוח הודעת החוב מכוח סעיף 13ב2(ג) לחוק הגנת הצרכן, האוסר במפורש לחייב בגין "שליחת התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים".
בהתאם לפנייה שנערכה לרשות החשמל, לקבלת מידע לפי חוק חופש המידע, קודם להגשת התביעה הייצוגית, נמסרו הנתונים הבאים ביחס לכמות האדירה של מכתבי ההתראה ששלחה חברת החשמל בשנים האחרונות: 2018 – 3,878,097 מכתבי התראה, 2019 – 3,924,183 מכתבי התראה, 2020 – 3,548,114 מכתבי התראה, 2021 – 4,169,903 מכתבי התראה וב-2022 – 4,455,726 מכתבי התראה.
עוד ב-
התביעה הוגשה בידי עוה"ד ניצן גדות ממשרד רדעי-גדות. סכום התביעה הוערך בסך של כ-39 מיליון שקלים בסך הכל, כעת לפתחו של בית המשפט להכריע האם לקבל את הבקשה לתביעה או לדחות אותה
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה