חדשות

מטחים לאזור השפלה ומרכז הארץ, חייל נפצע קשה ביפו

חייל הותקף ביפו ופונה לבית החולים איכילוב לאחר שמצבו התדרדר והוא נפצע קשה, שלוש רקטות נורו מלבנון לצפון הארץ. צה"ל מגייס כוחות ושוקל כניסה קרקעית
מערכת ice |  5
חיילי צהל מתכנסים (צילום נועם רבקין פנטון פלאש 90)
העוצר על העיר לוד לא היה אלא מס שפתיים. על אף שהתושבים אמורים היו להיות בבתיהם החל בשעה 20:00, המון ערבי שטף את רחובות העיר והחל לתקוף מכל הבא ליד, מציוד שהושחת ועד שלושה יהודים שנפצעו קשה בעקבות דקירה או ירי מצד מי שאמורים להיות שכניהם.
טענות קשות של תושבים לאוזלת היד של המשטרה בלוד: תושבים יהודים נצורים בבתים ובמכינה בעיר וסופגים פגיעות של אבנים וירי חי. 3 יהודים נפצעו הלילה מירי במקום. המשטרה מתעלמת לכאורה מהפניות ולא נמצאת בשטח להציל את האזרחים. בשכונת רמת אשכול דיווחו האזרחים היהודים כי הם נצורים והערבים משחיתים את הרכוש ומאיימים בפגיעה בחייהם. ניידת משטרה הוצתה ונהרסה כליל.
 
לאחר השעה 1:00 בלילה החל מטח ירי נוסף על איזור השפלה וגוש דן, צה"ל תקף ברצועת עזה מספר רב של יעדים ומשרד הבריאות בעזה דיווח כי בסך הכל ישנם 69 הרוגים, ביניהם 17 ילדים ו-6 נשים. בנוסף נפצעו 388 אנשים, ביניהם 115 ילדים.
המצב לא נרגע כאשר בשעות הלילה המוקדמות נשמעו אזעקות לראשונה בסבב הנוכחי גם בגליל התחתון. נרשם ירי נוסף לערי המרכז שגרר נזק כבד. בפתח תקווה חמישה פצועים במצב קל, סובלים משאיפת עשן ורסיסי זכוכית. בראשון לציון רסיסי יירוט של רקטה פגעו בבית נגרם נזק. שישה בני אדם נפגעו באורח קל מאוד בעת ריצה למקלט, ביניהם בן 72 .
 
בעכו, שם נרשם לינץ' מחריד ביהודי שתועד במצלמות של מספר ערוצי תקשורת, נרשם נזק רב לתשתיות הרכבת בעיר נפגעו במהלך הפרות הסדר בלילה. עד תיקון הנזקים רכבות באזור הצפון יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנה. רכבת ישראל תעמיד מערך היסעים ללא תשלום בין תחנת עכו לנהריה.
גם בערים נוספות נרשמו אירועים חריגים מצד האוכלוסייה הערבית. דליקת ענק פרצה הלילה בבניין מגורים חרדי בן 9 קומות בחיפה, כשהחשד להצתה מצד ערבים מקומיים. עיריית טבריה הודיעה שתסגור את כל החופים העירוניים עד להודעה חדשה בשל חשש לעימותים בין יהודים וערבים. בנוסף דווח על שריפה של בית מלון בעכו גם כן על ידי תושבים ערבים.
אחרי שעתיים של שקט מתוח, הופרה הדממה עם אזעקות בעוטף עזה, כאשר הירי של חמאס חודש ונורו רקטות לכיוון כרם שלום. בסך הכל שוגרו כ-200 רקטות במהלך היממה האחרונה והתקווה הייתה כי המספרים יירדו במהלך היום, אך הירי לא הופסק. לאחר מכן דווח על ידי צה"ל כי סוכלו 3 פיגועי נ"ט על גדר המערכת.
בשעה 14:30, שוגרו לרחבי הארץ כ-100 רקטות, בחמאס טוענים כי הם כיוונו בין היתר לשדה התעופה רמון הסמוך לאילת והייתה נפילה באילות. יירוטים היו מעל שמי גוש דן ובבת ים הייתה נפילה בחוף הים ונכון לרגע זה לא מדווח על נפגעים גם באשדוד דיווחו כי אין נפגעים, בבאר שבע מדווחים על עשן מכיוון  הכניסה מתל אביב. מנכ"ל מד"א, אלי בין, הודיע כי לאחר המטח האחרון לא ידוע על נפגעים.
באזור השעה 16:00  פורסם כי צה"ל סיכל שני כטב"מים שיצאו מרצועת עזה. בכללי בשעות האחרונות התרעות צבע אדום בישובי עוטף עזה, נחל עוז תחת מטח רקטות כבד נכון לשעות אלה.
החל משעה 17:45 הירי חודש ונורו מטחי רקטות מהרצועה לכיוון ערי עוטף עזה עם גל אזעקות. גם במערב הנגב החלו אזעקות ולא נודע על נפגעים. החל משעה 18:30 היה ירי מסיבי לבאר שבע שהייתה במרכז המטרות, דיווחים על נפילה על רכב אך בעיריית באר שבע הרגיעו: ככל הנראה מדובר בשברי רסיסים.
אירועים דרמטיים בשעות האחרונות. מתפרעים ערבים פתחו בירי חי על יהודים בשכונה בלוד במהלכן צעיר יהודי נפצע בינוני, במהלך סיבוב ביפו אחד החיילים נפצע קשה לאחר שהותקף על ידי מתפרעים החייל פונה לאיכילוב לאחר שמצבו התדרדר. 
כמו כן, בצה"ל מגייסים כוחות מסביב לגדר ולרצועה, בשביל לפתוח אופק לתקיפה קרקעית, דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן סיפר על כך בריאיון לתכנית שש עם עודד בן עמי בערוץ קשת 12.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אופי של עקרב רצחני - לא מסוגל לא לעקוץ
    ארנון תל-אביבי 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופי והתנהגות של עקרב - עוד פיגוע לאומני במלחמה שנמשכת 139 שנה מאז 1882. מצד אחד הם מתפרנסים מהפריחה הכלכלית שיהודים הביאו לפינה הקטנה במזרח-התיכון, מצד שני - כמו העקרב בסיפור ששכנע את הצפרדע בתום ליבו. הצפרדע העלתה את העקרב על גבה ושחתה לרוחב הנהר העמוק , עד שהעקרב לפי טיבעו , עקץ את הצפרדע המופתעת ושניהם טבעו, הערבים לא מסוגלים להתאפק ולפי האיסלאם - מנסים למחוק את הישות של "הכופרים" היהודים. מאז חידוש ההתיישבות היהודית בארץ-ישראל -קיצוני האויב הערבי - רוצח ביהודים. מתי נבין ? מתי נפעל לפי העובדות ? רק 70 ק"מ בין חוף ים התיכון לגדת נהר הירדן. כאן ארצנו הקטנטונת היחידה של העם היהודי.
    סגור
  • 4.
    יאיר קראוס
    בנט 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה שופר של בנט שופר ידוע. אתמול בשידור אמרת שהקרבן בלינץ הוא ערבי הכל מוקלט אז בתום את הפה!!!!!
    סגור
  • 3.
    שופר דל בנט
    בנט 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתי וראיתי אותך כלוא התחנת הרכבת. טענת שם שהלינץ בוצע נגד ערבי אז תתבייש שופר מתועב של בנט
    סגור
  • 2.
    ביבי והחרדים
    ממשלת זדון ורשעה 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הביאו את מדינת היהודים להיות מדינת גולה,שבה יהודים עוברים פרעות,לינץ,פוגרומים, ביבי והחרדים הם האשמים העיקריים בהתדרדרות במדינה,הם ראש הממשלה והממשלה שלו שמורכבת מחרדים שכל עיניינם זה תאוות בצע.
    סגור
  • 1.
    פוגרום
    רע לרעים 05/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שביבי הארור והפייגלה שלו יטוסו לנו מהעיניים!
    סגור