בריאות

בצל המלחמה: עלייה משמעותית ברכישת מוצרי טבק

מלחמת חרבות ברזל, הביאה עמה זינוק משמעותי בצריכת מוצרי טבק למיניהם. אומנם, נכון לעכשיו המדינה נהנית מעליית המס על הסיגריות, אך בטווח הרחוק הוצאות הבריאות הולכות לזנק
מערכת ice | 
סיגריות (צילום shutterstock, pexels)
מלחמת חרבות ברזל, הביאה עמה מספר תופעות מדאיגות, כאשר אחת מהן היא העלייה הגדולה בצריכת מוצרי טבק. אומנם, תקבולי המיסים ממכירת המוצרים טרם פורסמה, אך נתונים חודש אוקטובר מעידים על תחילתה של מגמה מדאיגה.
בחודש אוקטובר האחרון, נרשמה עליה משמעותית אשר עומדת על שיעור של 21.5% בכמויות יבוא הסיגריות. כמו כן, נרשמה עליה גם בהכנסות ממס קניה על יבוא סיגריות בשיעור של 25.8%.
נוסף על כך, נתוני המכירות של חפיסות סיגריות בשנת 2022 עמד על כ-354 מיליון חפיסות, אולם, לאור העלייה שחלה החל מחודש אוקטובר, המספר המוערך נושק ל-400 מיליון חפיסות.
בניגוד למדינה, ליבואנים, למפיצים ולנקודות המכירה, המעשנים מפסידים ובגדול. נניח את ההיבט הבריאותי בצד, ונתבונן נכוחה על ההפסד הכלכלי. ברמת המאקרו: כאמור, החל מאוקטובר ולאור העלייה שחלה בהיקף הצריכה, מספר החפיסות שנמכרו צפוי להגיע ל -400 מיליון. בהכפלה של 30 שקלים לחפיסה, אנו מגיעים למספר פנטסטי של 12 מיליארד שקלים שבזבז ציבור המעשנים על רכישת סיגריות.
האמור מתייחס ביתר שאת לחיילים בסדיר ומילואים. לפי נתוני מחקר שבוצע על ידי חוקרים מכמה אוניברסיטאות בארץ, 18% מהחיילים המעשנים החלו לעשן במהלך השירות ו-56% מהחיילים שהפסיקו לעשן לפני הגיוס חזרו לכך במהלך שירותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה