בריאות

בתי החולים בישראל מטפלים במחבלים? הדסה בהצהרה יוצאת דופן

הנהלת בית החולים הדסה בירושלים סירבה לטפל במחבל חמאס: "בהדסה לא טופלו או מטופלים מחבלים ממלחמת חרבות ברזל. במהלך הלילה נעשה נסיון על ידי גורמי הביטחון להעביר מחבל חמאס לטיפול, אך קבלתו סורבה"
תום נחום |  2
בית חולים הדסה (צילום פייסבוק/בית חולים הדסה)
דיווחים על מחבלים שנפצעו בזמן שטבחו באזרחים ישראליים מאושפזים בבתי החולים בישראל עוררו זעם רב ופעולות נקמה מצד אזרחים ישראלים בבתי החולים השונים, כאשר כעת, בית החולים הדסה בירושלים יצא בהצהרה חריגה והודיע כי סירבו לטפל במחבלי חמאס בבית החולים.
בהודעה שיצאה מטעם הנהלת הדסה נכתב כך: "בהדסה לא טופלו או מטופלים מחבלים ממלחמת חרבות ברזל. במהלך הלילה נעשה נסיון על ידי גורמי הביטחון להעביר מחבל חמאס לטיפול אך קבלתו סורבה".

כזכור, שר הבריאות משה ארבל פנה ברביעי לראש הממשלה בנימין נתניהו והעלה בפניו את הנושא. ב"ישראל היום" פרסמו כי בזמן שישנם מחבלים שכבר מאושפזים בבתי החולים, שלושה נוספים עשו דרכם לבתי חולים בארץ, זאת על רקע סערת חברי ארגון 'לה פמיליה' שיצרו מהומה בבית חולים שיבא תל השומר על רקע דיווח על מחבל שמאושפז בבית החולים וכמו כן, על רקע דיווחים מסורוקה בבאר שבע ואסף הרופא בראשון לציון על נוכחות מחבלים.
בפנייתו של ארבל לראש הממשלה נתניהו נכתב: "מאז תחילת הלחימה, סוגיית הטיפול במחבלי החמאס הארורים והנתעבים במסגרת בתי החולים הציבוריים מערימה קושי אדיר על מערכת הריאות. בשעות קשות אלו, מערכת הבריאות צריכה להתמיד באופן מלא בטיפול בנפגעי הטבח הנפשע, בחיילי צה"ל ובמוכנות לקראת הבאות".
 
שר הבריאות ארבל עוד כתב במכתבו: "משימת האבטחה והטיפול במחבלים הארורים והנתעבים במסגרת מערכת הבריאות הציבורית פוגעת באופן משמעותי במאמצים אלו ועל כן, בהנחייתי, מערכת הבריאות הציבורית לא תטפל בהם. על הטיפול בנושא להיות מופקד בידי צה"ל או השב"ס וכמובן שמשרד הבריאות נכון וערוך לסייע לגופים אלו, ככל שיידרש".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בעת חולים הדסה
    לוחם 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לבית חולים הדסה.מטפלים בבני אדם ולא בחיות אדם.
    סגור
  • 1.
    כל בתי החולים צריכים לסרב לקבל מחבלים פצועים.אין רחמים
    דלית 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להתעסק איתם. שכרינו יצא בהפסדינו.
    סגור