בריאות

בהיריון? זה הפתרון המוצע למחסור החמור ברופאי נשים

ביקור אצל רופא/ת נשים אורך היום כ-10 דקות בלבד בשל המחסור ברופאים. הפתרון של ארגון המיילדות בישראל: להרחיב את הפיילוט שהחל בקופ"ח כללית ומכבי, לפיו מיילדת תלווה נשים בהיריון בסיכון נמוך
מערכת ice | 
הריון (צילום vecteezy)
נתונים שפורסמו לאחרונה מגלים שבשל המחסור ההולך וגובר ברופאים בקופות החולים השונות, זמני הביקור של המטופלות והמטופלים הולכים ומצטמצמים, ועומדים נכון להיום על 10 דקות בלבד לביקור אצל רופאות נשים. 
לדברי ארגון המיילדות בישראל, משרד הבריאות אינו מתעלם מהמשבר ברפואה היועצת בשורה של התמחויות רפואיות, אבל הפתרונות שהוא מציע נכון לעכשיו, שעיקרם יותר תקני התמחות והארכת זמן ההתמחות שנעשה במסגרות הרפואה בקהילה, הם חלקיים בלבד - בוודאי ביחס לתחום ליווי ההיריון.

ארגון המיילדות מבקש לאפשר מתן מענה לזמני הביקור המתקצרים ברפואת נשים, באמצעות הרחבתו של פיילוט שהחל השנה במספר מוקדים ברחבי הארץ במסגרת שירותי בריאות כללית ומכבי: עיקרו - ליווי הריון על ידי מיילדת, במטרה לאפשר טיפול מותאם אישית ונגיש לכל אישה במהלך תקופת ההיריון ולאחר הלידה. ליווי ההיריון על ידי מיילדות הינו מודל שמיושם בהצלחה רבה במדינות מתקדמות בעולם.
יפעת הדר רובננקו, יו"ר ארגון המיילדות בישראל: "המיילדות מוכשרות ובעלות רישיון מטעם משרד הבריאות, ללוות אישה בהיריון בסיכון נמוך, על כל רצף ההיריון הלידה וגם אחריה. מחקרים מצאו שליווי רציף על ידי מיילדת מתחילת ההיריון, מפחית באופן משמעותי את הסיכונים הפיזיים והנפשיים ומשפר דרמטית את חוויית הלידה ותוצאותיה. בעוד המחסור ברופאות מומחות מביא עמו המתנה ארוכה לפגישות ייעוץ במהלך ההיריון ולקיצור זמן הפגישות, הפתרון נמצא בדמות הרחבת הפיילוט והכנסת מודל ליווי ההיריון על ידי מיילדות לכלל קופות החולים".
משרד הבריאות בוחן את הרחבת המודל לכלל ההריונות בסיכון נמוך, אך נכון להיום לא התקבלה כל החלטה, למרות המחסור ההולך וגובר ברפואה יועצת בתחום רפואת הנשים. "מצב החירום רפואי שאנו מתדרדרים אליו, הינו סיבה נוספת ליישום מידי של מודל ליווי ההיריון על ידי מיילדת. המודל יאפשר לנשים בהריון ליווי מקצועי ותמיכה של מיילדת המכירה את החששות ואת דרכי ההתמודדות עמן וייתן להן את המענים הטובים ביותר בזמן תקופת ההיריון והלידה שהיא המשמעותית ביותר בחייהן של נשים רבות", הוסיפה יפעת הדר רובננקו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה