בריאות

הרפורמה בבריאות תבוטל? "יוסיף ליוקר המחיה עוד 1,000 שקלים"

שר הבריאות פנה לראש הממשלה ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' במכתב, בו ביקש להפסיק את הרפורמה, כאשר הוא טוען בין היתר כי ישראלים ששילמו במשך שנים כדי להיות זכאים לביטוח סעודי יספגו נזקים קשים: "בתור שר האמון על תחומים אלה בוודאי שלא מקובלת עליי מדיניות שתפגע בצורה ישירה במבוטחים"
מערכת ice | 
משרד הבריאות
רשות שוק ההון צפויה להתחיל בקרוב את השינויים מערך הביטוחים הסיעודיים בישראל, כאשר היא צפויה להקטין את התשלומים למבוטחים. אמש (ראשון) המהלך הזה זכה לביקורת קשה וחריפה וספג אש מכיוונו של שר הבריאות משה ארבל שכעת דורש ישיבה מיוחדת בנושא בנוכחות ראש הממשלה.
שר הבריאות פנה לראש הממשלה ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' במכתב, בו ביקש להפסיק את הרפורמה, כאשר הוא טוען בין היתר כי ישראלים ששילמו במשך שנים כדי להיות זכאים לביטוח סעודי יספגו נזקים קשים. פוליסות ביטוח סיעודי שאמורות לסייע למבוטחים באמצעות מסייע צמוד.

ארבל הבהיר במכתב: "מדובר בצעדים בעלי השלכות עצומות על הנגישות לשירותי סיעוד ועל יוקר המחיה, לשם המחשה, העלות לבני 75 ומעלה תעלה ב-600 עד 1,000 שקלים, ולבני 50 ב-250 עד 500 שקלים. בתור שר האמון על תחומים אלה בוודאי שלא מקובלת עליי מדיניות שתפגע בצורה ישירה במבוטחים".
לסיום קבע: "צעד זה כמובן ייצר משבר עמוק ורחב הנוגע בתחומים ממשלתיים רבים, ושאינו מגודר לסוגית ביטוח פרטי. הוא קשור קשר הדוק לשאלות הנוגעות למארג הביטחון הסוציאלי והזדקנות האוכלוסייה בישראל, למערכת הבריאות, לאמון הציבור - וליוקר המחיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה