בריאות

הזיהומים שעלולים להתפתח בשחייה בבריכה, וכיצד להתמודד איתם

אחד הבילויים הרווחים ביותר בחודשי הקיץ הוא קפיצה למים הצוננים של הבריכה. הילדים נהנים משחיה ומשחקי מים, אך חשוב שנהיה מודעים לסכנות הבריאותיות שעלולות להיות. אופיר רובין, רוקח וזכיין ברשת סופר-פארם, עם כל הטיפים, כיצד ניתן להתמודד עם זיהומים שעלולים להתפתח בקרב ילדינו משהייה בבריכות
מערכת ice | 
בריכה (צילום freepik)
החופש הגדול בעיצומו, והילדים מבלים שעות רבות בבריכה. הבריכות מהוות מצע גידול לחיידקים ופטריות שעלולים לגרום לדלקות אוזניים, עיניים, דלקות בדרכי השתן ועוד. כיצד ניתן להתמודד עם הזיהומים השונים? 
טיפול מניעתי
אטמי אוזניים - מומלץ להשתמש באטמי אוזניים מיוחדים לשהייה במים המונע כניסתם של זיהומים. לאחר היציאה מהבריכה כדאי להשתמש בתרסיס ייבוש מיוחד לאוזניים. ישנם אטמי אוזניים מיוחדים שמתאימים לבריכה, משעווה או מסיליקון שאפשר למצוא בבתי המרקחת. 
טיפול מניעתי לדלקות בדרכי השתן - דלקות בדרכי השתן יכולות להיגרם כתוצאה מבליעת מים בבריכה, שכן מדובר בדבר שכיח בקרב ילדים. קיימים כדורים ללא מרשם רופא המסייעים במניעה של דלקות אלו על בסיס טבעי שניתן לרכוש בבתי המרקחת ובחנויות טבע.

טיפול בדלקות אוזניים ללא מרשם רופא
סירופ צמחי - תכשיר מבוסס על צמחי מרפא הידועים בהשפעותיהם להקלה על דלקות באופן כללי ועל דלקת אוזניים בפרט כגון: לחך, קמומיל, אכיניצאה, קפסיקום. מומלץ לחפש תכשירים המכילים שני מלחי תא - ברזל זרחתי, המסייע בתחילת מצב דלקתי, ואשלגן-כלורי, המסייע בספיגה של נוזלים באוזניים וב-EUSTACHIAN TUBE.

אופיר רובין, רוקח וזכיין ברשת סופר-פארם (צילום: גבע טלמור)
טיפות אוזניים - טיפות המבוססות על צמחי מרפא כמו: אכיניצאה, קמומיל, ארניקה, קלנדולה, היפריקום, הממליס, ועוד. צמחים אלו ידועים כנוגדי דלקת, התקררות וכאבי אוזניים. 
תרסיס טבעי - תכשיר המבוסס על שמן זית, תמצית צמח הוורבסקום, תמצית שמן קלנדולה, שמן היפריקום, צמתית שום - כל אלה ידועים כבעלי תכונות אנטיבקריאליות, נוגדות כאב, ומחזקות את האוזן לאחר חשיפה לרטיבות וקור.
מתי לפנות לרופא?
בכל מקרה של דלקות חריפות בעיניים, באוזניים או בדרכי השתן, הטיפול בדר"כ יכלול אנטיביוטיקה, ובמידת הצורך ישולב טיפול המכיל סטרואידים.
חשוב לציין שבעוד שדלקות אוזניים שכיחות בקרב בילדים, הן יכולות להופיע גם אצל מבוגרים. עם זאת, ככל שהילדים גדלים והאנטומיה שלהם משתנה, תדירות דלקות האוזניים נוטה לרדת. במידה ולהורים קיים חשש לבריאות האוזניים של ילדיהם- חשוב להתייעץ עם רופא לאבחון מדויק וטיפול מתאים, במיוחד לפני שהולכים לבריכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה