בריאות

האגודה למלחמה בסרטן: "הנקה יכולה להפחית את הסיכון לסרטן השד"

האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת היום הבהרה לסקר הלאומי על בריאות ותזונת התינוקות של משרד הבריאות. האוגדה מבהירה כי הנקה יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד
מערכת ice | 
הנקה (צילום shutterstock)
הבוקר משרד הבריאות פרסם סקר לאומי בנושא בריאות ותזונת תינוקות וזה דיווח כי למרות הנכונות הכללית של נשים להניק בלעדית ומיד לאחר הלידה, עדיין רבת עוברת לתמ"ל מוקדם מאד או לאחר שהן חוות כאבים וקשיים בהנקה. 
בתגובה לנתונים אלו, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת את דעתה הרשמית בנושא הנקה: "הנקה יכולה להפחית את הסיכון לסרטן השד והשחלות בעשרות אחוזים. הנקה היא גורם המגן באופן משמעותי ומובהק מפני סרטן השד, וישנן ראיות מדעיות לכך שהיא מגנה גם מפני סרטן השחלות. ניתוח של עשרות מחקרים מדעיים הוכיח ירידה של 26% בסיכון לחלות בסרטן השד וירידה של 35% בסיכון לסרטן השחלות בהנקה למשך 12 חודשים ומעלה, לעומת אי הנקה כלל.
לכך הוסף: "נוסף על ההשפעה המגנה של הנקה בקרב נשים בריאות, מחקרים אחדים מציגים קשר אפשרי בין הנקה ממושכת וסיכון מופחת להישנות ולתמותה מסרטן השד בקרב נשים שכבר חלו בסרטן השד. לדוגמה, במחקר בקרב 1,636 נשים שאובחנו עם סרטן השד והניקו בעבר את תינוקם למשך למעלה מ-6 חודשים, נרשמה הפחתה של 30% בסיכון להישנות המחלה, וב-28% לתמותה ממנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה