בריאות

המסעדות האהובות באשדוד נסגרות: "מסכן את בריאות הציבור"

בביקורת שנערכה במסעדות "מרקש" וגם "אצל רוברט" באשדוד ב-22.02.23 נמצא כי העסקים מתנהל באופן לקוי ביותר, המהווה סיכון ממשי לבריאות הציבור, תוך אי יכולת להבטיח הגשת מזון בטוח תברואית ובתנאי תברואה ירודים ביותר
מערכת ice |  1
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רופאת מחוז אשקלון, פרופסור נטליה בילנקו, חתמה היום (ראשון) על צו הפסקה מינהלי לבית העסק "אצל רוברט", רח' רמב"ם 4, באשדוד, זאת לאור ביקורת שהעלתה ממצאים מדאגים במקום. גם מסעדת מרקש באותה הכתובת נפלה בביקורת וחטפה.
בדו"ח נכתב: "בביקורת שנערכה בעסק ביום 22.02.23 נמצא כי העסק מתנהל באופן לקוי ביותר, המהווה סיכון ממשי לבריאות הציבור, תוך אי יכולת להבטיח הגשת מזון בטוח תברואית ובתנאי תברואה ירודים ביותר : תשתיות העסק לקויות ומוזנחות מאד, מקררי העסק מזוהמים, מדפים חלודים, קרשי חיתוך מזוהמים ביותר. בעת הביקורת נמצא כי העסק מפר את תנאי הרישיון ופועל במתכונת רחבה יותר של פריט 4.2 זאת ללא תנאים מינימליים הנדרשים להפעלת עסק מסוג זה אין כניסת ספקים מחסן, אין כלל כדורי עבודה בהתאם לסוג הפעילות, תזרים העבודה לקוי.

עוד נכתב: "אין הפרדה בין מזון גולמי למעובד, אין שמירה על רצף קיימות הצטלבויות כין מזון גולמי למזון מעובד לאורך כל שרשרת הטיפול במזון, תהליכי טיפול בירקות, תהליכי טיפול במוצרים מן החי,  עסק במתכונתו הנוכחית בהתייחס למבנה בו הוא פועל ולתשתיות בו, אינו יכול לשמש כעסק מזון הכולל עיבוד מוצרים מן החי, מבלי לסכן את בריאות הציבור. יתר על כן, אין יכולת בפועל להתאים את העסק לדרישות שיפוץ נרחב ועריכת שינויים משמעותיים".
שילוב הליקויים התברואיים והתפעולים המפורטים לעיל מעלים את החשש הכבד לזיהום ועל כן העסק אינו יכול להמשיך לפעול במתכונתו הנוכחית. "בהתאם לאמור ולנוכח הסיכון הנובע מהמשך פעילות העסק, הוזמן בעל העסק לשינוע בתאריך 26.02.23,לשימוע זה הגיע בעל העסק לבדו, ללא יועץ מזון כל איש מקצוע מטעמו. בשימוע לא נתנה כל התייחסות עניינית למצבו התברואי של העסק, תוך הפגנת בסיסית של בעל העסק בנושא תפעול מטבח מסוג זה וחוסר ידע מינמאלי בתברואת ובטיחות מזון".
לאור האמור לעיל, הגעתי למסקנה כי העסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים, תשכ"ח 1968 אינו עמד בתיקים, תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל התשמ"ג 1983 ובדרישות הנחיות המפרט האחיד תוך הפגנת חיסיסי בטיפול במזון והדבר מקים סכנה ממשית וחשש משמעותי לפגיעה בבריאות הציבור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מבין העניין
    אני מבין עניין 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נכון ממש לא נכון
    סגור