בריאות

מסעדת חומוס אבו גוש נסגרת: "זיהום וסכנה מידית לבריאות הציבור"

מסעדת 'חומוסייה אבו גוש' בקריית מוצקין קיבלה צו הפסקה מנהל בעקבות דו"ח ביקורת תברואית בטענה שאכילה במסעדה מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור, כולל זיהום במטבח המסעדה
מערכת ice |  1
חומוסיות ברחבי הארץ (צילום shutterstock, unsplash)
מסעדת החומוס 'חומוסייה אבו גוש' בקריית מוצקין קיבלה היום (שני) צו הפסקה מנהלי למסעדה בעקבות דו"ח ביקורת תברואית בטענה שאכילה במסעדה מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור, כולל זיהום במטבח המסעדה, כאשר ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה על צו ההפסקה.
בהודעה שיצאה בנדון נכתב כך: "הנדון: צו הפסקה מנהלי למסעדת "חומוסייה אבו גוש", רח' בן גוריון 84 ,רבמ"ד, קריית מוצקין סימוכין: דו"ח ביקורת תברואית מתאריך 2023.02.20 בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים , התשכ''ח 1968 ,אני מוציאה בזאת צו הפסקה מנהלי (צו סגירה( המצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל מטעמך להפסיק באופן מידי את הפעלת המסעדה "חומוסייה אבו גוש", רח' בן גוריון 84 ,רבמד, קריית מוצקין, אשר נמצא בבעלותך ו/או בניהולך (להלן: "העסק")".
"במסגרת הצו על המסעדה להיות סגורה ללא כניסת לקוחות. אין להוציא, לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס מוצרים לעסק כל זאת עד למתן הוראה אחרת. החלטתי להוציא את צו הסגירה לעסק שבניהולך ו/או בבעלותך מן הנימוקים הבאים: ביום 2023.02.20 נערכה בקורת תברואתית במסעדה על ידי מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית חיפה. בביקורת זו נמצא כי העסק במצב תברואי ותפעולי ירודים ביותר".

"נצפו ליקויים מהותיים רבים המהווים סכנה מידית לבריאות הציבור. להלן פירוט הליקויים בעסק : מטבח נמצא זיהום צולב והצטלבויות רבות בתהליך הכנת המזונות השונים . 1 .נמצא מדור עבודה אחד נגיש המשמש להכנות של כל סוגי המזונות בעסק שזה כולל טיפול בבעלי כנף, בשר בקר, חומוס ,וחיתוך ירקות. 2 .לא ברור היכן מתבצעת ההפשרה של סוגי הבשר השונים! 3 .אין הפרדה בין מזון גולמי ומזון מוכן במקררים. ירקות שטופים יחד עם ירקות גולמיים וביצים".
"4 .במקרר תחתון של עמדת הבישול נמצאו: א. קופסא של בשר טחון ללא סימון כנדרש. לפי דברי בעל העסק בשר זה הוכן ע"י העובדים יום לפני הביקורת. לא ברור אם נמצאת מטחנה לטחינת בשר! ב. שתי קופסאות של גרגרי חומוס ללא סימון כנדרש. ג. שתי קופסאות של פרגית אחרי תיבול ללא סימון כנדרש. 5 .בזמן הביקורת נראה כי מדור שטיפת ירקות משמש גם כמדור לשטיפת כלים 6 .בכל העסק אין מתקני סבונייה! 7 .קרש לטיפול בעופות עם סימון של כתמים שחורים 8 .קרש חיתוך בעמדת הגשת מזון מלוכלך ומלא שריטות 9 .חומוס המוכן להגשה נשמר בטמפרטורת החדר 10 .כיריים בעמדת ההגשה מלוכלכות מאוד עם שאריות של חומוס".
"11 .מקפיא - חסר סדר, אין הפרדה בין המזונות השונים, אין הפרדה בין בעלי כנף, בשר בקר, פיתות, ירקות קפואים 12 .אין מים חמים. 13 .ניקיון: א. מטחנת חומוס מלוכלכת, מסביב למכסה נמצאו סימנים שחורים ועובש. ב. קירות מלוכלכים מאוד עם שאריות של טחינה ומזון. ג. מקררים: מלוכלכים מאוד, גומיות מלוכלכות עם סימני עובש, עובש בתוך המקרר ומסביב, שאריות מזון בתוך המקרר, שאריות שומן, מדפים חלודים, במקרר ירקות נמצא ג'וק חי. ד. ציוד לבישול מאוד מלוכלך כולל סירים ,כיריים ואמצעי בישול, קופסאות של מזון יבש מלוכלכות מאוד. ה. מדפי אחסון מעל המדורים מלוכלכים וחלודים ו. קופסאות ריקות לאחסון מזון מלוכלכות ז. מגירות של המקררים מלוכלכות מאוד, עובש מסביבה לגומיות ח. מקרר סלטיה באזור הגשת מזון מלוכלך מאוד. ט. אחסון של חלק מהציוד כולל סירי בישול נעשה על גבי הרצפה מתחת לכיורים. י. החומר הייעודי לשטיפת ירקות ללא פקק, המיכל מאוד מלוכלך. יא. מקפיא -מלוכלך מאוד, חלוד, הצטברות של קרח, ללא סדר. יב. רצפה מלוכלכת מאוד. יג. עמדת הבישול מאוד מלוכלכת עם שאריות של חומוס מסביב ומתחת לאמצעי הבישול ומסביב לכפתורים".
"מחסן 14 .רצפה מלוכלכת מאוד, סחורה מונחת על הרצפה 15. קירות מלוכלכים, עובש מסביב לפתח האוורור, חלודה בתקרה. 16 .אין תאורה - העסק פועל ללא אישור משרד הבריאות וללא רישיון עסק. לציין כי חלק מליקויים אלו הם ליקויים מתמשכים שנצפו בביקורות קודמות. חרף מכתבינו, לא פעלתם לתיקון הליקויים והמצב התברואי והתפעולי בעסק אף הלך והחמיר באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי. לאור כך, החלטתי להוציא צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע. מצ"ב דו"ח הביקורת מיום 2023.02.20 עם פירוט מלא של הליקויים בעסק. הדו"ח מהווה חלק בלתי נפרד מהצו. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
"צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי, היועצת המשפטית. בהתאם לסעיף 22 לחוק, אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום או מבית משפט לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת. בהתאם לסעיף 25 לחוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים. בהתאם לסעיף 24 לחוק, אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו המידית של העיסוק בעסק הנ"ל. בהתאם לסעיף 21 לחוק צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאית לבקש הארכתו מבית משפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים אשר רשאי להאריך את תוקף הצו ללא מגבלת זמן. הגשת בקשה לבית המשפט כאמור תאריך את תוקף הצו ב-7 ימים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו אז
    אורן 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האמת שאני לא מאמין לכתבה שמשרד הבריאות מצא ליקויים במסעדת אבו גוש כי בתקופה האחרונה הוא מוצא יותר מידי ליקויים במסעדות ומצהיר על ריקול כזה או אחר על איזה מיפעל מזון נראה לי תמוה ואם כן יש ליקווים הפוך אני אלך לקנות מאותו מקום כי לפחות אני יודע שיש ליקויים בניגוד למקומות אחרים שמוצהרים כמקומות שבטוח לאכול בהם
    סגור