בריאות

בשורה לחולי הלב: תרוליף עולה שלב בפיתוח מסתם ללא ניתוח

כמה שבועות לאחר שחברת הביומד, תרוליף, קיבלת את אישור ועדת הלסינקי לביצוע ניסויים קליניים בבני אדם, הרשות לחדשנות לאומית אישרה מענק נוסף בגובה 1.8 מיליון שקל
מערכת ice | 
המסתם של תרוליף (צילום באדיבות תרוליף)
הרשות לחדשנות לאומית במשרד הכלכלה והתעשייה אישרה לחברת הביומד תרוליף מענק נוסף (חמישי במספר) בסך כל כ-1.8 מיליון שקל לתמיכה בתוכנית הפיתוח של טכנולוגיה פורצת דרך להחלפת המסתם המיטרלי בלב בצנתור בלבד ללא צורך בניתוח. בכך, סך המענקים אותם קיבלה תרוליף מגיעים לכ-9 מיליון שקל.
המסתם אותו פיתחה החברה, הוא פיתוח ייחודי ראשון מסוגו שיוכל להחליף את המסתם החולה באמצעות צנתור בלבד. זהו הליך ראשוני פורץ דרך אשר בהיותו זעיר-פולשני המתבצע דרך שתי דקירות מחט ללא ניתוח, על לב פועם וללא שימוש במכונת לב-ריאות, יפחית באופן משמעותי את הסיכון הכרוך בהחלפת המסתם בניתוח לב-פתוח.

מענק זה מגיע מספר שבועות לאחר שאולמד הודיעה כי תרוליף קיבלה את אישור ועדת הלסינקי (ועדת האתיקה) לביצוע ניסויים קליניים בבני אדם. בכוונת תרוליף לייעד את כספי המענק וכן השקעות הוניות של אולמד שיבוצעו בתרוליף לקידום ומימון הניסויים הקליניים ולהכנה לקראת ניסויים קליניים נוספים בישראל, אירופה וארה"ב.
במסגרת הניסויים הראשונים בבני אדם, תבוצע השתלה של מסתם מיטרלי בלב, בצנתור דו שלבי מלא ללא צורך בניתוח לב פתוח כלל. השתלת המערכת החדשנית של תרוליף, שמחליפה את המסתם הדולף של החולה, תתבצע בשני שלבים – בשלב הראשון תושתל תחת עגינה בעליה השמאלית. בשלב השני, יושתל מסתם מיטרלי 'ביולוגי' מלאכותי.
פרופ' עוז שפירא, מנכ"ל אולמד, מסר: "תרוליף עומדת בפני שלב משמעותי עם מוצר בעל פוטנציאל עצום. הבעת האמון של הרשות לחדשנות משקפת את ההתקדמות העצומה בפיתוח המוצר בעת האחרונה, כולל הצלחה בניסויי חיה, ומצטרפת לשורה של אירועים ואנשים שהביעו אמון באולמד וחברות הבנות שלה כולל השלמת סבב השקעה פרטי בסך של 3.6 מיליון דולר באולמד בפרמיה של כ-40% על מחיר מנית החברה באותה עת. מענקה של הרשות, יאפשר לתרוליף להתקדם בניסויים הקליניים בצורה משמעותית ולקצר משמעותית את פרק הזמן להגעת המוצר לשוק ויהווה חלופה טיפולית זמינה למיליוני חולים בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה