בריאות

חדש בקופות החולים: רובוט יעביר את בדיקות הדם שלכם

הטכנולוגיה מסייעת לקופות החולים להתייעל ולחסוך בכח אדם: רובוט אוטונומי ישנע את בדיקות המעבדה של המטופלים אל המעבדה בלאומית ומאוחדת
מערכת ice | 
הרובוט מדגם X1 Pro (צילום Robotize)
חדש בקופות החולים מאוחדת ולאומית: רובוט אוטונומי ישנע את בדיקות המעבדה של המטופלים, כחלק משגרת העבודה במעבדות המרכזיות. הרובוט יחסוך בכוח אדם וייעל את עבודת הצוות הרפואי, שיוכל מעכשיו להתפנות למשימות אחרות.
הרובוט מדגם X1 Pro שמיוצר על ידי חברת הרובוטיקה הסינגפורית המובילה GS, משנע באופן עצמאי אלפי מבחנות ודגימות ביום מיחידת המיון המרכזית אל המדורים השונים במעבדה, בהתאם ליעד הבדיקה. השימוש ברובוט מאפשר לבצע אוטומציה של תהליך חלוקת המבחנות, לפטור את הרוקחים מהמטלה המייגעת, לחסוך בעלויות ולהגביר את התפוקה הכוללת של המעבדה.

את הרובוט משווקת ומטמיעה בבלעדיות Robotize מבית "מיטווך", חברת הטכנולוגיה הוותיקה בישראל. החברה מציעה בנוסף מגוון רובוטים נוספים לצרכים שונים בתעשייה כמו רובוטים לניקיון וחיטוי, רובוטים שממלצרים בבתי מלון, רובוטים לשליחויות במגדלי משרדים ועוד.
ההשפעה של רובוטים על מערכת הבריאות כבר ניכרת ולאור מצוקת כוח האדם, גובר השימוש בפתרונות טכנולוגיים. כחלק מהמגמה הזו גם קופות החולים מחפשות כל הזמן עוד ועוד פתרונות שיקלו על הצוות, וזוהי למעשה הפעם הראשונה בישראל שבה משלבים בקופות החולים רובוט כזה במעבדה כחלק אינטגרלי מתהליכי העבודה 
הרובוט X1 Pro של GS מופעל באמצעות טכנולוגיית SLAM המאפשרת לוקליזציה ומיפוי באופן סימולטני ומשתמש במערכת בלמים ייחודית המבטיחה יציבות ושינוע חפצים ללא חשש מנפילה. בנוסף הרובוט מצוייד בחיישנים המונעים ממנו להיתקל בבני אדם ומכשולים, וכן באלגוריתמיקת AI המאפשרת לו לקבל החלטות אוטונומיות. הרובוט יכול לעבוד עד 20 שעות ללא טעינה.
בקופת החולים "מאוחדת" פועל הרובוט במדור המטולוגיה וקרישה במעבדה המרכזית של קופת החולים בעיר לוד. במעבדה מתבצעות מדי יום יותר מ-4,000 בדיקות. הרובוט מסייע להעביר מבחנות עם דגימות ממוקד המיון הראשי אל מדור המטולוגיה וקרישה. לאחר פריקת המגשים, הרובוט חוזר באופן עצמאי אל יחידת המיון וממתין לקבלת מקבץ נוסף של דגימות לבדיקה. היתרונות של הרובוט משמעותיים שכן הוא אינו מבצע טעויות ואינו מתעייף. בשל המרחק בין היחידות וריבוי הדגימות המגיעות למעבדה לאורך כל היום, זו הייתה משימה שגזלה זמן רב מהרוקחים.
גם מקופת חולים "לאומית" נמסר: "השימוש ב- 1X משחרר את העובדים מהצורך להמתין לדגימות ולשנע אותן ממקום למקום, ומאפשר להם להתמקד בעבודתם המקצועית. זה משפר מאוד את יעילות העובדים וגם את שביעות רצונם. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת במגוון תחומים מאפשר למעבדות לאומית לעמוד במחויבות למתן תוצאות באיכות הגבוהה ביותר ביעילות ובמהירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה